17:14 1402/01/27
 
به گزارش مفتاح و به نقل از  سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره، "عبدالقادر المرتضی" رئیس کمیته امور اسرا و آزادگان دولت نجات ملی در نشست خبری پس از مراسم استقبال از اسرای آزاد شده یمنی در فرودگاه صنعا گفت: همه ۱۰۵ اسیر و ربوده شدگان یمنی در چارچوب آخرین دور از مبادله اسرا با ائتلاف متجاوز موسوم به "توافق رمضان" آزاد شدند و به فرودگاه صنعا رسیدند. ما از تکمیل این دور از مبادله اسرا که طی آن ده‌ها اسیر و ربوده شده یمنی آزاد شدند، خشنود هستیم.

المرتضی ادامه داد: "سمیه مارش" بانوی اسیر یمنی از جمله آزادشدگان است و اسارت او لگه ننگی بر پیشانی حزب الاصلاح است. ما برای آزادی "مارش" چهار نفر از مزدوران سعودی محکوم به اعدام را آزاد کردیم.
وی ادامه داد: دور جدید مذاکرات مبادله اسرا برای آزادی ۷۰۰ اسیر یمنی در مقابل ۷۰۰ اسیر طرف مقابل به زودی آغاز خواهد شد.
این مقام ارشد یمنی تصریح کرد: از همه خانواده‌های اسرای یمنی که در چارچوب این دور از مبادله اسرا آزاد نشدند، به شدت عذرخواهی می‌کنیم، ولی به آن‌ها اطمینان می‌دهیم که تلاش برای آزادی فرزندان اسیرشان جریان دارد. ما به خانواده‌های اسرا قول می‌دهیم که برای آزادی فرزندان آن‌ها اهرم‌های متعدد فشار بر مزدوران سعودی را در اختیار داریم.
المرتضی خاطرنشان کرد: از سید عبدالملک بدرالدین به خاطر پیگیری جدی پرونده اسرا و اصرار ایشان بر تلاش برای آزادی همه اسرا قدردانی می‌کنیم.

مطالب پیشنهادی