11:20 1402/01/06
 
به گزارش مفتاح و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رئیس پلیس اماکن عمومی فراجا از اقدامات انجام شده برای حفظ حرمت ماه مبارک رمضان که متقارن شده است با ایام نوروز خبر داد.

سردار نوروزی گفت: بخشنامه‌ای از سوی دادستانی کل کشور در سراسر کشور برای حفظ حرمت ماه رمضان ابلاغ شده است و اتاق اصناف سراسر کشور، اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌های مرتبط مکان‌هایی را مشخص کرده اند و پلیس نیز به کمک اتحادیه‌ها نظارت‌های لازم را انجام می‌دهد.

سردار نوروزی در ادامه گفت: رستوران‌ها برای فعالیت در این ماه مشخص شده اند و حتی از اتحادیه ها، ​ میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌ها و متولیان امر خواستیم تابلوها، بنرها، ​ آدرس یا بروشور‌هایی در ورودی‌های شهر به گردشگران بدهند تا آن‌هایی که عذر شرعی دارند در شهر معطل نشوند و با حفظ حرمت ماه مبارک رمضان به این مکان‌ها مراجعه کنند.
رئیس پلیس اماکن عمومی فراجا گفت: امسال با توجه به شرایط تقارن ماه رمضان با سال جدید و مسافرت‌ها و گردشگرانی که حتی از خارج از کشور داریم در مراکز گردشگری و رفاهی امکانات بیشتری را با همکاری سازمان‌های مسئول فراهم کرده ایم.
سردار نوروزی در مورد صدور مجوز برای رستوران‌ها و آب میوه فروشی‌ها در ایام ماه رمضان هم گفت: پلیس مجوز نمی‌دهد و همه این مسئولیت‌ها را در اختیار اتحادیه‌ها قرار داده ایم و پلیس فقط پشتیبان انتظامی است اگر کسی رعایت نکرد اگر کسی احیاناً​ این ضوابط پلیس را زیر پا گذاشت یا ضوابط اتحادیه را رعایت نکرد به تذکراتی که گشت‌های اتحادیه‌ها انجام می‌دهند توجهی نکردند از پلیس درخواست کمک می‌کنند و پلیس به عنوان پشتیبان انتظامی در خدمت اتحادیه هاست.
سردار نوروزی گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با تعطیلات نوروزی شاهد مسافرت‌ها و ورود گردشگران خارجی هستیم و این موضوع باعث نمی‌شود شعائر دینی را سهل بگیریم، اما تلاش می‌کنیم با کمک اتحادیه‌ها در امر خدمت رسانی به افرادی که معذوریت شرعی دارند و گردشگر هستند هیچ خللی وارد نشود. رئیس پلیس اماکن عمومی فراجا در ادامه گفت: هیچ محدودیتی در اینکه واحد‌های پذیرایی به مسافران، بیماران یا گردشگرانی که وارد کشور شده اند خدمات بدهند وجود ندارد.
سردار نوروزی در مورد تعداد رستوران‌های مورد نیاز برای فعالیت در ماه رمضان هم گفت: در هر شهر متناسب با شرایط دستورالعمل‌هایی ابلاغ می‌شود و در واقع بومی سازی می‌شود و بر اساس آن دستگاه‌های متولی آن شهر در مورد​ تعداد رستوران ها، اغذیه فروشی ها، رستوران‌های بین راهی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی مورد نیاز برای فعالیت در ماه مبارک رمضان تصمیم می‌گیرند.

مطالب پیشنهادی