14:40 1401/12/22

به گزارش مفتاح، آتش پاد دوم ابراهیم مطلبی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان  گفت :این سازمان از ماه ها پیش آموزش شهروندی را ویژه چهارشنبه سوری آغاز کرده است که نمونه آن آموزش در مدارس و مساجد ، پخش کلیپهای آموزشی در شبکه های مجازی ، مصاحبه های رادیویی و تلویزیونی ، نصب بنر در ورودی ایستگاههای آتش نشانی و برگزاری همایش‌های آموزشی به جهت پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در خصوص چهارشنبه سوری را در دستور کار خود قرار داده و اجرایی کرده است .

وی ادامه داد : امیدواریم با تلاش ما آتش نشانان و همکاری شما شهروندان عزیز و با رعایت نکات ایمنی ، امسال شاهد هیچگونه حریق یا حادثه در این ارتباط نباشیم . 

مدیرعامل آتش نشانی اصفهان افزود: در این چند شب پایانی سال به جهت ترافیک سنگین خودرویی، در آماده باش کامل به سر می‌بریم و هر شب به طور متوسط تعداد ۱۵ دستگاه خودروی سبک در نقاط پر ترافیک شهر مستقر میکنیم تا در صورت بروز حوادث احتمالی در کمترین زمان ممکن امداد رسانی لازم را به انجام برسانیم .

آتش پاد دوم مطلبی در پایان بار دیگر از والدین عزیز درخواست کرد مراقب رفتارهای فرزندان خود باشند و به شعار نه به رفتارهای پر خطر در چهارشنبه سوری توجه نمایند.

راه اندازی کمپین "نه به رفتار‌های پرخطر در چهارشنبه سوری"

فرهاد کاوه آهنگران نیز با بیان اینکه سازمان آتش نشانی اصفهان از اوایل زمستان فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در مورد رفتار‌های پرخطر چهارشنبه سوری را آغاز کرده، افزود: پخش انیمیشن برای کودکان در کلاس‌های آموزش مجازی و حضوری و بازدیدها، اطلاع رسانی از طریق رسانه ها، ایجاد کمپین "نه به رفتار‌های پرخطر در چهارشنبه سوری" و نصب بنر با همکاری کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری از جمله این برنامه هاست.

وی خواستار نظارت بیشتر والدین بر رفتار‌های فرزندان در روز‌های منتهی به چهارشنبه آخر سال شد و گفت: نوجوانان و کودکان اطلاعات کافی از عواقب رفتار‌های پرخطر ندارند و لازم است والدین و معلمان آن‌ها را از عواقب این رفتار‌ها که گاهی جبران ناپذیر است آگاه کنند.

کاوه آهنگران با تاکید براینکه هرگونه ساخت، نگهداری و فروش مواد محترقه ممنوع است، تصریح کرد: به خاطر ممنوعیت خرید و فروش این مواد محترقه، فروشندگان یا خریداران آن‌ها را در جا‌هایی پنهان می‌کند که گرم است و رطوبت دارد، یا ممکن است به خاطر ترکیباتی که دارند خود به خود منفجر شوند.

وی همچنین نسبت به روشن کردن آتش در معابر عمومی، سربسته و نزدیک به مواد قابل اشتعال در وسعت زیاد هشدار داد و گفت: استفاده از الکل، تینر، بنزین و مواد سریع الاشتعال برای روشن کردن آتش بسیار خطرناک است، چون باعث سرایت آتش به دست و بدن فرد و شعله ور شدن وی شده و امکان فرار وجود ندارد.

کاوه آهنگران همچنین نسبت به خطرات انداختن قوطی‌های پرس شده مثل اسپری خوشبو کننده، حشره کش، گاز فندک و موادی از این قبیل به داخل آتش هشدار داد و گفت: انداختن مواد محترقه و نورافشان به طرف دیگران، در حیاط منازلی که دید ندارد و جایی که امکان حضور افراد وجود دارد نیز از رفتار‌های بسیار پرخطر است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهروندان در صورت مواجه به حوادث احتمالی باید به سرعت با ۱۲۵ تماس بگیرند افزود: هل دادن افراد به سمت آتش، پریدن همزمان از روی آتش و بدون دید کافی، شکستن شاخ و برگ درختان و ایجاد حریق نزدیک درختان ممنوع است.

مطالب پیشنهادی