14:11 1401/12/22
 
 
به گزارش مفتاح وبه نقل  از  اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان، مهدی‌ نم‌نبات، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان در چهل‌ و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت قطب شمال استان، اظهار داشت: در استان اصفهان حدود یک میلیون نفر دانش آموز وجود دارند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر در مسابقات قرآن و نماز مرحله آموزشگاهی ثبت نام کردند که از این تعداد ثبت‌نام کننده، حدود ۲۰ هزار نفر به مرحله منطقه‌‌ای راه یافتند.

وی افزود: از حدود ۲۰ هزار نفر دانش‌آموزان شرکت کننده در مرحله منطقه‌ای، حدود ۲ هزار نفر به مرحله قطب مسابقات قرآن، عترت و نماز راه پیدا کردند، همچنین کل استان به شش قطب تقسیم شده و در حال حاضر مسابقات در قطب شمال استان در حال برگزاری است.

نم‌نبات خاطرنشان کرد: حدود ۳۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان در مرحله قطبی پس از برتری در این مرحله، به مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز راه پیدا می‌کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش اصفهان تاکید کرد: نوجوانان و دهه‌ هشتادی‌ها نسل امیدآفرین هستند و استقبال خوبی از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دارند چرا که پس از گذشت دو سال از شیوع کرونا و بهتر شدن وضعیت استقبال از اردوهای راهیان‌نور در استان اصفهان افزایش یافته و حدود ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان به اردوهای راهیان‌نور اعزام شدند.

وی بیان کرد: دیگر اتفاق امیدآفرینی که توسط دهه‌ هشتادی‌‌ها و نوجوانان صورت گرفت اعتکاف دانش‌آموزی بود گرچه این موضوع سال‌های قبل هم انجام شد اما در سال جاری اعتکاف دانش‌آموزی با استقبال خوب دانش‌آموزان مواجه شد و بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز استان اصفهان معتکف شدند.

مطالب پیشنهادی