20:40 1401/12/14

به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری پلیس ، سردار" سید کمال هادیان فر" در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات استانداری اصفهان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک پیشاپیش میلاد حضرت ولی عصر (عج) گفت: از سال 98 و 99 بررسی جامعی در خصوص کشورهایی که در زمینه کاهش تصادفات موفق عمل کرده بودند انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که مدیریت نقش بسیار جدی و اثربخشی در کاهش حوادث رانندگی دارد.
وی با بیان اینکه 94 درصد حمل و نقل کشور به صورت زمینی و تنها 6 درصد به صورت دریایی، هوایی و ریلی انجام می شود افزود: در کشورهای توسعه یافته هزینه را آنقدر برای مردم سخت می کنند تا برای عبور و مرور از ناوگان هوایی و ریلی استفاده کنند اما در کشور ما شرایط متفاوت است و به گونه ای عمل می کنیم که مردم تشویق به خرید و استفاده از خودروی شخصی شوند.


رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه سالانه 2 میلیون خودرو به خیابان ها افزود می شوند گفت: امروز میزان خودروهای کشور به عدد 39 میلیون رسیده و این درحالی است که هیچ خیابان و بزرگراهی اضافه نشده و با ترافیک چند ساعته که شکل می گیرد اساساً خیابان ها در حال تبدیل شدن به پارکینگ های موقت هستند و از آن طرف مردم هم به پلیس و شهرداری ها اعتراض می کنند.


سردار هادیان فر بر لزوم توجه جدی دولت به توسعه ناوگان عمومی ایمن تاکید کرد و افزود: باید نگاه درستی به مقوله حمل و نقل شود و به سمت ناوگان عمومی ایمن برویم به طوری که شهروندان وقتی 100 قدم از منزل خود بیرون می آیند بتوانند به مترو، تراموا و یا اتوبوس برقی و... دسترسی داشته باشند و خیلی نباید از زیاد شدن خودروی شخصی استقبال کنیم.
وی بابیان اینکه زمان رسیدن به یک اتوبوس باید 7 دقیقه باشد اذعان داشت: امروز در بیشتر کشورهای توسعه یافته زمان استفاده از اتوبوس برای شهروندان پیش بینی پذیر است به گونه ای که فرد پیش بینی می کند در زمان معینی به مقصد می رسد اما در کشور ما به گونه ای عمل کردیم که همه تمایل دارند تا از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.


رئیس پلیس راهور فراجا در ادامه سخنان خود به روند افزایشی جان باختگان در تصادفات امسال اشاره کرد و بابیان اینکه نزدیک به 17 هزار نفر در سال جاری جانشان را در تصادفات از دست دادند اظهار داشت: به طور میانگین هر ساعت 2 نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند وبرآورد ها نشان می دهد به ازای هر نفری که در تصادفات جانش را از دست می دهد بیش از 8 میلیارد تومان خسارت به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کشور تحمیل می شود.

شروع طرح نوروزی 24 اسفند ماه  به صورت رسمی در سراسر کشور
وی افزود: تقریباً 9 تا 11 درصد بودجه کشور صرف تصادفات می شود و بیش از 35 هزار میلیارد تومان نیز بیمه ها برای خسارت تصادفات پرداخت می کنند که اگر اندکی از این هزینه کلان به دستگاه ها و شهرداری ها اختصاص یابد در زمینه کاهش تعداد جان باختگان شاهد موفقیت های بیشتری خواهیم بود.


سردار هادیان فر در ادامه با بیان اینکه نوروز امسال شرایط متفاوت تری را شاهد خواهیم بود گفت: از 17 اسفند ماه که مراسم نیمه شعبان را در مسجد مقدس جمکران را داریم میزان تردد در جاده های کشور نیز افزوده می شود و اصفهان هم یکی از استان هایی است که در مسیر عبور زائران و شرکت کنندگان در این مراسم قرار دارد و باید تمهیدات ویژه ای در جاده های این استان اندیشیده شود.


رئیس پلیس راهور فراجا از برپایی رزمایش نوروزی این پلیس در 23 اسفند ماه با حضور معاون اول رئیس جمهور خبر داد و عنوان داشت: از 24 اسفند ماه طرح نوروزی به صورت رسمی در سراسر کشور شروع می شود و پیش بینی ما هم این است که سفرهای نوروزی از همین تاریخ آغاز شوند.


این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: تصور اینکه امسال به دلیل تقارن نوروز با ماه مبارک رمضان سفرها کاهش می یابد اشتباه است و ما تا پایان 15 فروردین ماه قطعاً سفرهای نوروزی را خواهیم داشت و ماموران پلیس راه و راهور هم با آمادگی کامل در خدمت مردم خواهند بود.

مطالب پیشنهادی