8:42 1401/12/13

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛ رفع نقاط پر حادثه در محورهای استان اصفهان با اجرای باند دوم

به گزارش مفتاح و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان  در خصوص نقاط حادثه خیر استان اظهار داشت: نقاط حادثه خیز به دو شکل می‌باشند که گروه اول در محورهای موجود بوده و بخش عمده‌ای از آن را اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با احداث تقاطع غیرهمسطح باکسی و یا احداث تقاطع‌های همسطح رفع می‌کند.   

وی با بیان اینکه گروه دیگر نقاط حادثه خیز را اداره‌کل راه و شهرسازی استان با احداث باند دوم در محورها مرتفع می‌نماید اذعان داشت: تقاطع‌های غیرهمسطحی که این اداره‌کل در راستای رفع نقاط حادثه خیز احداث می‌کند معمولا پل‌هایی با دهانه بالای هشت متر بوده که تا ۲۲.۵ متر هم می‌رسد.   

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: این تقاطع‌های غیرهمسطح، طراحی خاص و پیمانکار جداگانه نیاز دارد و در حال حاضر نیز این اداره‌کل ۱۲ تقاطع غیرهمسطح در سطح استان در دست اجرا دارد.   

وی بیان داشت: با توجه به اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های مرکزی کشور است، مباحثی همچون راهسازی، راه و نگهداری آن حائز اهمیت بوده و این موارد در استان اصفهان از ویژگی‌های خاصی برخوردار است.     

شاهسوندی خاطرنشان کرد: این استان با ۹ استان دیگر همجوار بوده و ارتباط دهنده کریدورهای شمال به جنوب و غرب به شرق است از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی قابل توجه است.   

 
 
 
 
 
 
 

مطالب پیشنهادی