9:03 1401/11/11

به گزارش مفتاح، فرماندهی انتظامی استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک ایام دهه فجر و با بیان اینکه یکی از مواردی که باید به آن توجه کنیم تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است، گفت: این موضوع بسیار مهم است و همانطور که حضرت آقا نیز به آن اشاره کردند باید مورد توجه قرار بگیرد، اما تا به حال نتوانستیم آن را به نحو احسن بجا بیاوریم.

سردار میر حیدری با تاکید بر اینکه در همه حوزه‌ها رشد قابل توجهی را شاهد هستیم افزود: در گذشته امورات کشور به دست مستشاران اداره می شد اما امروز به راحتی توسط نیروهای ججواو نخبه کشور انجام می شود.

او در ادامه افزود: در حوزه پلیس اگر بخواهیم پلیس کشور را با با پلیس کشورهای دیگر و منطقه قیاس کنیم امروز آورده های بسیار مناسبی در حوزه پلیس داشتیم و به عنوان یک دستگاه خدمتگزارو ایثارگر با تمام توان در خدمت مردم است.

 وی با بیان اینکه پلیس تلاش می کند در جهت جلب رضایت مردم حرکت کند، گفت: راهبرد امروز پلیس در جهت تحقق فرمان فرماندهی کل قوا و تراز نظام جمهوری اسلامی است. تلاش می‌کنیم در همه ابعاد و در جهت اصلاح فرایندها و بهبود روشها و بهبود مسیر حرکت بکنیم و به جایگاه پلیس تراز انقلاب اسلامی برسیم.

 میرحیدری با بیان اینکه امسال شرایط خاصی را پلیس و کشور داشته و به لحاظ اقتصادی و اعتباری برای تقویت و پشتیبانی و توسعه تحت فشار بودیم بیان داشت:  با همه کمبودهای اعتباری تلاش کردیم  سطح آموزش  و دانش را در پلیس های تخصصی بالا ببریم که با افزایش بهره وری شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این حوزه بودیم.

افزایش ۱۰۹ درصدی   کشفیات هروئین  و ۷۸درصدی  مواد صنعتی 

فرماندهی انتظامی استان آمار فعالیت های پلیس در 10 ماهه ابتدای سال را از حوزه مواد مخدر شروع کرد وادامه داد:  با توجه به کاشت عمده مواد مخدر کشور افغانستان و افزایش تولیدات مواد صنعتی، کشفیات مواد مخدر نسبت به میانگین کشوری با ۳۹ کاهش مطمواجه بوده است. البته کشفیات هروئین ۱۰۹ درصد افزایش، ،  و کراس ۹ درصد افزایش داشته اما تریاک ۴۱ درصد کاهش داشته است. کشف ۲۲ قبضه سلاح از باندهای توزیع مواد مخدر و توقیف  ۴۶۶  دستگاه سبک و سنگین و ۲۶ دستگاه موتورسیکلت به دست آمده است.

 

میرحیدری  از کاهش دستگیری زنان در خصوص مواد مخدر خبر داد و افزود: دستگیری اتباع بیگانه ۳ درصد افزایش داشته است. خوشبختانه مشکل ماده 16 در اصفهان حل شد در چند روز آینده و در ایام دهه فجر ماده ۱۶ استان که مسئول جمع آوری و تربیت و پرورش معتادان متجاهر است افتتاح می شود.

۸ درصد رشد عملکرد پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی

مهمترین دغدغه پلیس  را  مبارزه با قاچاق کالا عنوان کرد و گفت: ۸ درصد رشد عملکرد پلیس مبارزه با مفاسد اقتصادی داشته  ایم. در این ده ماهه تعداد پرونده های بالای یک میلیارد تومان ۷۵ درصد افزایش داشته است و ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در ۱۰ ماهه گذشته با ۶۶ درصد افزایش، ۶۱۳ میلیارد تومان بوده است. برخورد با خودروهای شوتی که در حوزه قاچاق کالا و انسان فعالیت دارند نیز ۲۰۰ درصد افزایش داشته و و ۵۱۷ دستگاه توقیف شدند. میزان مبارزه با سوخت قاچاق سوخت ۱۸۶ درصد افزایش داشته  و۲۰۹ درصد در حوزه ارز افزایش داشته است.

سردار میرحیدری  برخورد با سرقت را یکی دیگر از محورهای فعالیت های پلیس در ۱۰ ماه گذشته عنوان کرد و ادامه داد:  ۱۴۴ باند سرقت متلاشی شده است و ۴۰۱ سارق دستگیر شدند. او با گلایه از خرید و فروش قطعات استوک توسط مردم گفت، به دلیل تقاضای تهیه خرید قطعات استوک افزایش سرقت از قطعات خودرو  را داریم و تاکید کرد مردم باید دقت داشته باشند اکثر محصولات دست دوم سرقتی است.

همچنین با تاکید بر اینکه سرقت از اماکن را باید مهار کنیم گفت:  ۳۸ درصد افزایش سرقت از اماکن داشتیم.  اماکن مذهبی و مدارس بیشتر در معرض سرقت قرار دارند. مدارس یکی از نگرانی‌های فرمانده انتظامی استان است. در گذشته مدارس مستخدم داشت اما امروز متاسفانه به دلیل کمبود بودجه این افراد در مدارس حضور ندارند اما باید مدارس به لحاظ امنیت تقویت شوند. این موضوع در مورد مساجد و امامزاده ها نیز صدق می کند و مسائل را با مسئولان امور مساجد و اوقاف مطرح کردیم تا نکات امنیتی را افزایش دهند.

افزایش 33 درصدی فوتی تصادفات درون شهری

فرمانده انتظامی استان آمار فوتی های درون شهری را افزایشی اعلام کرد و گفت: تصادف موتورسیکلت سواران و افزایش مصرف مشروبات الکلی دررانندگان نگران کننده است و ۳۳ درصد افزایش فوتی و عابران در ۱۰ ماه گذشته داشته ایم . البته در حوزه برون شهری با کاهش مواجه بودیم فوتی ۷ درصد کاهش اما  ۲۵ درصد جراحی افزایش داشته است.

او در ادامه به سراغ پلیس فتا و جرایم سایبری رفت و گفت:  میزان پرونده‌ها ۷ درصد رشد داشته و کشفیات ۹ درصد افزایش پیدا کرده است. کلاهبرداری رایانه ای ۶/۶ درصد کاهش داشته و برداشت های اینترنتی غیر مجاز ۳۸ درصد رشد داشته ، همچنین دسترسی غیرمجاز ۱۳ درصد افزایش داشته است.

 فرماندهی انتظامی استان در خصوص برخورد قاطع با رانندگان متخلف گفت: از رسانه ها تقاضا داریم در خصوص فزایش فرهنگ رانندگی و رعایت قوانین ورود کنند اما برخورد قاطع با متخلفان ادامه دارد،  البته مبالغ جریمه متناسب با تورم رشد نداشته و این افزایش می تواند کمی بازدارنده باشد.

 

مطالب پیشنهادی