14:43 1401/11/08
 
 

  به گزارش مفتاح وبه نقل از  سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از شينهوا، انجمن آموزگاران آلمان روز جمعه اعلام کرد نظام آموزشی این کشور در نتیجه شکست سیاست‌های آموزشی، با بزرگترین کمبود معلم در ۵۰ سال گذشته مواجه شده است.

هینز پیتر میدینگر، رئیس انجمن آموزگاران آلمان، گفت شمار آموزگاران جدید در این کشور در دهه‌های اخیر رو به کاهش گذاشته است. بر اساس نظرسنجی صورت گرفته میان وزارتخانه‌های آموزش و امور فرهنگی آلمان، در حال حاضر، ۱۲ هزار نفر کمبود معلم در این کشور وجود دارد و به گفته انجمن آموزگاران آلمان، این رقم ممکن است به ۴۰ هزار نفر برسد. در بسیاری از مدارس، برخی از دروس به علت کمبود معلم، لغو شده است.

طبق بررسی انجام شده توسط مؤسسه اقتصادی آلمان، این کشور به این علت که جمعیتش رو به پیر شدن گذاشته است، در سایر زمینه‌ها نیز با کمبود قابل توجهِ نیروی کارِ متبحر مواجه شده است و احتمال می‌رود که این کمبود نیرو در آلمان در آینده نزدیک، بیش از پیش افزایش یابد.

الکساندر بوستد که هدایت این تحقیقات را بر عهده دارد می‌گوید باید پیشنهاد‌های جذابی را بیش از همه به افراد مسن‌تر ارائه کنیم، به طوری که آن‌ها داوطلبانه مدت زمان بیشتری را در صورت تمایل، حتی به صورت پاره وقت، کار کنند.

این در حالی است که دولت آلمان هیچ برنامه‌ای برای افزایش سن بازنشستگی ندارد. وزیر کار آلمان اواخر سال گذشته گفت چنین رویکردی اشتباه و ناعادلانه است، زیرا به معنای کاهش حقوق بازنشستگی برای بسیاری از آن‌ها خواهد بود که به راحتی نمی‌توانند طولانی مدت کار کنند. در مقابل، دولت آلمان در تلاش برای جذب کارگران خارجی بیشتربا تسهیل قوانین مربوط به اقامت است.

مطالب پیشنهادی