19:45 1401/11/03

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ " حسین تُرکیان" در خصوص این پرونده سرقت  بیان داشت: در پی وقوع سرقت 36رأس احشام در یکی از روستاهای شهرستان نائین به گونه ای که سارقان یک پیرمرد چوپان را مورد ضرب و شتم قرار داده و دست و پای او را بسته بودند و این موضوع نگرانی دامداران منطقه را موجب شده بود بلافاصله پرونده این سرقت در اختیار تیمی از کارآگاهان مجرب پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان پس از بررسی علمی و تخصصی صحنه وقوع جرم و جمع آوری آثار و ادله لازم از سارقان و انجام یکسری اقدامات هوشمندانه سرانجام هویت اعضای باندی 3 نفره که دست به این سرقت زده بودند را به دست آوردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهمان 2 مرد و یک زن بوده و همگی دارای سوابق متعدد کیفری هستند گفت: این افراد چند روز قبل از سرقت به محل رفته  و پس از شناسایی و بررسی تمامی جوانب با یک دستگاه خودروی وانت نیسان و یک دستگاه پراید در شب حادثه دوباره به این مکان مراجعه و با ضرب و شتم و بستن و دست و پای چوپان، دام های او را سرقت  و از صحنه متواری می شوند.

سرهنگ تُرکیان عنوان داشت: سرانجام بارصد هوشمندانه صورت گرفته مشخص شد دزدان احشام،  دوباره قصد ورود به منطقه و انجام سرقتی دیگر را دارند که بلافاصله کارآگاهان وارد عمل شده و در یک عمليات غافلگيرانه و ضربتي آنان را دستگير و به پليس آگاهي منتقل که تمامی آنها توسط شاکی مورد شناسایی قرار گرفتند.

جزئیات شب دلهره آور از زبان چوپان

پیرمرد چوپان در خصوص شب حادثه گفت: تازه گوسفندان را در داخل آغُل کرده بودم که ناگهان دو نفر با دو عدد چوب دستي ويك عدد چاقوي دسته داربه من حمله ور شده و مرا تهديد به مرگ کردند من كه تنها بودم، از ترس نتوانستم در برابر آنها مقاومت كنم. آنها هم دست وپاي مرا با طناب بسته و گوشي موبايل مرا با تعداد 36 رأس دام به سرقت بردند.

کشف چوب دستی و چاقو از خودروی متهمان

سرهنگ تُرکیان اظهار داشت: در بازرسي دقيق از داخل خودرو 2 عدد چوب دستي، يك عدد چاقوي دسته دار، يك عدد كلنگ دستي كه پشت صندلي داخل خودروي وانت نيسان جاساز شده بود كشف و به رويت شاكي رسيد که پیرمرد چوپان اعلام داشت یکی از سارقان دقیقاً همین چوب دستی و چاقو در دستش بوده و با آنها به او حمله ور شده است.

ادامه تحقیقات در خصوص سرقت های احتمالی سارقان

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه متهمان برابر ادله موجود و شکایت شاکی تحویل مرجع قضائی شده و با صدور قرار بازداشت روانه زندان شدند گفت: با توجه به اینکه در تحقیقات صورت گرفته مشخص شد سارقان در شهرستان های شهرضا، مبارکه، اردستان ، نجف آباد، شاهین شهر، کوهپایه و نایین نیز حضوری مستمر داشتند به همین جهت تحقیقات کارآگاهان برای کشف سرقت های مشابه و احتمالی آنان در این مناطق کماکان ادامه دارد.

مطالب پیشنهادی