17:30 1401/11/02

 

 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان،  محمد نورصالحی اظهار کرد: طبق روال قانونی، شهرداری تا پایان دی‌ماه فرصت دارد بودجه سال آینده را در اختیار شورای ششم قرار دهد، به همین دلیل از ماه‌ها قبل در مجموعه شهرداری، برنامه‌ریزی و جمع‌بندی بودجه سال ۱۴۰۲ آغاز شد و بیست‌وپنجم دی‎‌ماه سال‌جاری شهردار به همراه معاونان خود در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، بودجه تنظیم شده سال ۱۴۰۲ را تقدیم شورای ششم کردند.

وی افزود: بلافاصله پس از ارائه بودجه به شورای اسلامی شهر، تقسیم مباحث آن بین کمیسیون‌های تخصصی شورا آغاز و سپس طی برگزاری دو جلسه تلفیق در دو روز متوالی در هفته گذشته، موضوع کلیات درآمد و مصارف بررسی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در روزهای جاری هفت کمیسیون تخصصی شورا هرکدام در حوزه تخصصی خود به بررسی جزئیات بودجه می‌پردازند و از روز شنبه، هشتم بهمن‌ماه مجدد کمیسیون‌های تلفیق شورای اسلامی آغاز می‌شود تا نتایج بررسی‌های تخصصی کمیسیون‌ها در صحن جلسه تلفیق و با حضور مدیران ارشد شهرداری بررسی شود.

وی تصریح کرد: برنامه شورای ششم این است که تا زمان برگزاری جلسه بیست‌وسوم بهمن‌ماه جمع‌بندی، اصلاح و تکمیل بودجه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شود و سپس به تصویب برساند، چراکه تا پایان بهمن‌ماه فرصت داریم، لذا هنگامی که لایحه‌های درآمدی سال ۱۴۰۲ شهرداری در اختیار شورای ششم قرار گرفت، همزمان این لوایح بررسی می‌شود و تا پانزدهم بهمن‌ماه مورد رسیدگی و تصویب قرار خواهد گرفت.

نورصالحی با بیان اینکه در لایحه بودجه سال آینده پروژه‌های کلان فرهنگی، حمل‌ونقلی و زیست‌محیطی همچون حوزه پسماند و نظافت شهر، همچنین نگهداری فضای سبز جزو مهم‌ترین پروژه‌هایی است که نقش پررنگ‌تری دارد، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بخش و بیشترین رقم در بودجه سال ۱۴۰۲ به حوزه حمل‌ونقل اختصاص یافته است، چراکه پروژه‌های بزرگی از سال‌های گذشته در این راستا آغاز شده است و تاکنون نیز ادامه دارد که از آن جمله می‌توان به بهره‌برداری از خط دو قطار شهری، تکمیل خط یک مترو از سمت شمال و اتصال آن به ایستگاه شهرهای دیگر همچون شاهین‌شهر و بهارستان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی خط دو متروی اصفهان تا پایان سال ۱۴۰۳ با عزم جدی دنبال می‌شود، گفت: در تلاش هستیم تا آن زمان بخش اصلی خط دو مترو راه‌اندازی شود و در اختیار شهروندان قرار گیرد، لذا به انجام رساندن این پروژه نیازمند جزئی‌نگری در همه زمینه‌های مربوطه است تا بتوان حداکثر در دو سال آینده از خط دو مترو در قسمت شمال شهر بهره‌برداری کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: پروژه حلقه حفاظتی شهر اصفهان و سایر شریان‌های حمل‌و‎نقلی کمک‌کننده در تسهیل عبور و مرور در سطح شهر، یکی از نگاه‌های اولویت‌دار در مجموعه مدیریت شهری است، همچنین توجه به حوزه تفریح، نشاط و سرگرمی شهروندان نیز مورد توجه قرار گرفت و پروژه‌های خوبی در این حوزه در برنامه سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شد که بخشی از آن به صورت کوتاه‌مدت است و امیدواریم سال ۱۴۰۲ در اختیار مردم قرار گیرد. بخشی دیگر نیز شامل برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدت است که در سنوات آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: در مجموع رویکردهای جدید در حوزه تفریح، نشاط، سرگرمی، پروژه‌های کلان فرهنگی، حمل‌ونقلی و زیست‌محیطی همچون مباحثی در حوزه پسماند و نظافت شهر و همچنین موضوع نگهداری فضای سبز شهر جزو مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در برنامه سال ۱۴۰۲ نقش پررنگ‌تری را ایفا می‌کند.

 

مطالب پیشنهادی