14:03 1401/10/26
 
 

به گزارش  مفتاح  وبه نقل از روابط عمومی دادگستری كل استان اصفهان: حجت الاسلام و المسلمين جعفری رييس کل دادگستری استان، در ادامه دور دوم بازديدهاي سرزده از حوزه‌هاي قضايي استان، به اتفاق دادستان عمومي و انقلاب اصفهان و تني چند از معاونان خود از حوزه قضايي برخوار بازديد كرد و از نزديك در جريان نحوه ارائه خدمات به مراجعين قرار گرفت.

ايشان در حاشيه اين سفر روند رسيدگي به پرونده‌ها در اين حوزه قضايي را نسبت به بازديد پيشين مثبت ارزيابي كرد و بيان داشت: با برنامه‌ريزي‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه قضايي برخوار، روند رسيدگي‌ها بهبود نسبي يافته‌ و مشكل اطاله دادرسي تا حدودي برطرف شده است.

وي افزود: اقدامات مقدماتي در جهت تخصيص تجهيزات، منابع مالي و نيرو به اين حوزه قضايي در دادگستري استان انجام شده و در آينده‌اي نزديك با به ثمر نشستن اين تلاش‌ها شاهد افزايش كيفيت و سرعت در رسيدگي‌ها خواهيم بود.

رييس دستگاه قضايي استان در ادامه از افزايش سهميه تخصيص نيروي اداري به دادگستري دولت‌آباد خبر داد و گفت: پيش از اين قرار بر اين شده بود كه تعداد 14 نيروي اداري جديد به دادگستري دولت‌آباد تخصيص داده شود اما با بررسي‌هاي دقيق‌تر به نظر مي‌رسد اين تعداد نيروي براي رفع نيازهاي اين دادگستري كافي نيست و در زمان شروع به‌كار نيروهاي جديد، بيش از اين تعداد به كادر اداري دادگستري برخوار اضافه خواهد شد.

ايشان همچنين به برطرف شدن مشكلات دادگستري اين شهرستان در زمينه‌ي امكانات و تجهيزات اداري نسبت به سفر قبلي اشاره كرد و بيان داشت: در سفر قبلي به اين شهرستان كمبودها شناسايي شد و تاحدود زيادي نسبت به برطرف كردن نيازها اقداماتي صورت گرفت به نحوي كه در حال حاضر اين دادگستري از نظر تجهيزات و سيستم‌هاي رايانه اي مشكل خاصي ندارد.

جعفري در ادامه آمار صلح و سازش در پرونده‌هاي شوراي حل اختلاف شهرستان برخوار را بيش از 50 درصد اعلام و ابراز اميدواري كرد با بهره‌گيري بيشتر از ظرفيت‌هاي مذهبي و اجتماعي شهرستان برخوار، اين آمار افزايش يابد.

شايان ذكر است رييس كل دادگستري استان با حضور در منطقه صنعتي دولت‌آباد در نشستي با حضور اعضاي هيأت امناي اين منطقه صنعتي به بررسي مشكلات واحدهاي توليدي پرداخت و بر حمايت دستگاه قضايي استان از فعاليت‌هاي توليدي و صنعتي تاكيد نمود.

نویسنده : روابط عمومی

مطالب پیشنهادی