11:01 1401/10/21

به گزارش مفتاح، به همت اداره گردشگری شهرداری اصفهان اردوی بازدید اهالی رسانه از شرکت کارآفرینی آقااجانی برگزار شد. کارگاهی بزرگ که عمده کارگرانش خانم بودند و در حال ساخت ظروف مسی فیروزه کوب. دیدن کارگاه بزرگ صنایع دستی که می تواند روزانه این همه نیرو را به کار بگیرد و صنایع دستی زیبای فیروزه کوب را تولدی کند انسان را به وجد می آورد. کار آفرینی در کشور یک همت عالی می طلبد که امیر آقاجانی جوان متولد سال ۶۸ توانسته در این راه قدم بگذارد. او  در سال 82 تصمیم می گیرد کارگاهی کوچک ۵ نفره برای ساخت ظروف مسی احداث کند. راه بزرگی را در پیش می‌گیرد و اهداف بزرگی را برنامه‌ریزی می‌کند  ودو سال بعد تصمیم می‌گیرد کارگاهش را به شرکت صنایع دستی آقاجانی تبدیل کند و فیروزه کوبی را با تولید روزانه ۱۰ محصول کلید می زند.

 بعد از گذشت یک دهه فعالیت مستقیم مستمر این جوان خوش فکر اکنون این شرکت  زیر ساخته سازی را از چهار مدل به بیش از ۱۶۰ مدل گسترش داده است و توانسته با تولید و صادرات صنایع دستی مثل  فیروزه کوب، خاتم گل، مرغ مس و پرداز و الماس تراش خود را به عنوان نماد و رتبه برتر صنایع دستی کشور معرفی کند.

علی اکبری معاون شرکت آقاجانی با اشاره به اینکه  این شرکت امروز به عنوان نخستین خط تولید مکانیزه محصولات فیروزکوه در خاورمیانه شناخته می شود، گفت: در این شرکت برای بیش از ۲۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

او با تاکید بر اینکه محصولات فیروزه کوبی آقاجانی با ضمانت کتبی ۱۰ ساله به فروش می رسد، گفت: امروز 9 خط تولید شامل خمکاری، قلمزنی، نورد مس، فیروزه کوبی، مس و پرداز، مس و خاتم، تمام خادم الماس تراش و گل و مرغ فعالیت می کند. این شرکت بزرگ ظرفیت تولید روزانه ۸۰۰ تا هزار محصول را دارد و  ۷۵ نمایندگی در ایران و و16 نمایندگی در اصفهان دارد. این شرکت نزدیک به ۱۰ نمایندگی رسمی در کشورهایی مثل استرالیا، دبی، قطر، کویت، چین دارد.

اکبری با بیان اینکه شرکت صنایع دستی آقاجانی با هدف افزایش تولید و اشتغال زایی فاز اول " کارخانه مس آقاجانی" را در مکان به مساحت 2000 هزار متر  در شهر دولت آباد از توابع استان اصفهان با ظرفیت تولید روزانه 2تن راه اندازی کرد.

او با اشاره به اینکه خودکفایی در تولید صنایع دستی از اهداف اصلی شرکت آقاجانی است گفت: کلیه فرایندهای مربوط به تولد زیر ساخت ظروف صنایع دستی از مرحله ورود شمش های مس، نورد برش آنیل و قالب دهی در کارخانه مس آقاجانی انجام می گیرد.

اکبری در ادامه افزود:  شرکت در راستای مسئولیت اجتماعی خود پایش را از مرز استان اصفهان فراتر گذاشته و با هدف توسعه مشاغل روستایی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، 2 کارگاه تولید صنایع دستی در  بندر لافت و سیستان وبلوچستان افتتاح نمود. همچنین در استان اصفهان کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و اشتغال زایی در روستای کمال آباد حسن آباد جرقویه، فولادشهر  و منطقه صنعتی دولت آباد احداث کرده است.

 دریافت نشان برتر استان اصفهان و ایران در سال ۹۴ و ۹۸ ، نشان تولید کننده برتر صنایع دستی کشور در سال ۹۴ ، دریافت نشانه ملی استاندارد در رشته فیروزه کوبی، نشان استاندارد تولیدات کارخانه ای، دریافت گواهینامه ملی کیفیت آثار صنایع  دستی از افتخارات این شرکت تولیدی صنایع دستی است.

مرکز نیکوکاری همدلی آقاجان در سال ۱۴۰۰ به  عنوان مرکز تخصصی اشتغال  آغاز به کار کرد و ۴۳۵ نفر را تحت پوشش قرار داده است.  از این تعداد ۳۵ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد هستند. اشتغال نیازمندان کمیته امداد و توانمندسازی مددجویان، توسعه فرهنگی نیکوکاری، ایجاد اشتغال در منطقه محروم ، توجه به زنجیر اشتغال خرد  از جمله اهداف این مرکز بود. 

مطالب پیشنهادی