17:07 1401/09/10

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان،حجت الاسلام والمسلمین اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری استان در ادامه دور دوم بازديدهاي خود از حوزه های قضایی، به شهرستان خميني‌شهر رفت و با حضور ميداني در بخش‌هاي مختلف دادگستري، دادسرا، شوراي حل اختلاف و زندان در جريان روند خدمت‌رساني‌ها قرار گرفت.

ايشان در حاشيه اين سفر از تلاش جهادي قضات و كاركنان دستگاه قضايي در شهرستان خميني‌شهر تقدير و ابراز اميدواري كرد با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در آينده‌اي نزديك شاهد افزايش كيفيت خدمت‌رساني به مردم اين شهرستان خواهيم بود.

رييس دستگاه قضايي استان از افزايش آمار ورودي پرونده‌ و كمبود نيروي اداري و قضايي به‌عنوان دلايل وجود اطاله دادرسي در دادگستري خميني‌شهر ياد كرد و گفت: به‌علت كمبود نيروي اداري و قضايي و همچنين افزايش آمار ورودي پرونده‌ به دادگستري خميني‌شهر تا حدي با اطاله دادرسي در اين حوزه روبرو هستيم كه با تخصيص 44 نفر نيروي اداري و تعدادي نيروي قضايي تا چند ماه آينده اين مشكل تا حد زيادي برطرف خواهد شد.

رييس كل دادگستري استان اصفهان ميانگين آمار صلح و سازش شوراي حل اختلاف خميني‌شهر را 41 درصد اعلام كرد و بيان داشت: با تلاش مجدانه و كار جهادي مجموعه شوراي حل اختلاف، دادستان عمومي و انقلاب و رييس دادگستري خميني‌شهر آمار صلح و سازش در پرونده‌هاي شوراي حل اختلاف اين شهر 41 درصد است و اين آمار از ميانگين كشور بالاتر اما از ميانگين استان پايين‌تر است.

وي ادامه داد: انتظار مي‌رود با ادامه تلاش‌ها و با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي مختلف اجتماعي، مذهبي، صنفي و با تكيه بر ايمان، اخلاق و روحيه نودوستي و مهرورزي مردم خميني‌شهر، آمار صلح و سازش در اين حوزه قضايي افزايش يابد.

عالي‌ترين مقام قوه قضاييه در استان ضمن تبريك و تسليت شهادت يكي از نيروهاي بسيجي در اصفهان، از صدور دستور ويژه قضايي توسط دادستان عمومي و انقلاب مركز استان جهت شناسايي و دستگيري عاملان اين حادثه تروريستي خبر داد و تصريح كرد: در پي حمله مسلحانه به يك نيروي بسيجي سپاه صاحب‌الزمان اصفهان كه منجر به شهادت ايشان شد با صدور دستورات ويژه قضايي توسط دادستان عمومي و انقلاب مركز استان شناسايي و دستگيري عاملان اين ترور در دستور كار قرار گرفت و اميدوار هستيم با تلاش نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي دستگيري مسببان اين اقدام كور همچون موارد مشابه ديگر به سرعت انجام گيرد و قاتل يا قاتلان اين شهيد بزرگوار هرچه سريع‌تر به سزاي عمل خود برسند.

جعفري در پايان اين اطمينان را به مردم داد كه به محض دستگيري عاملين اين ترور، اخبار تكميلي به اطلاع مردم شريف استان خواهد رسيد.

مطالب پیشنهادی