20:20 1401/07/28
لیز تراس اعلام کرد که از سمت نخست وزیری بریتانیا کناره گیری می کند.
به گزارش اسپوتنیک، الیزابت تراس، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که از این سمت کناره گیری می کند.
وی گفت: زمان انتخاب جانشین، در سمت خود باقی خواهد ماند. به گفته وی انتخاب رهبر جدید حزب، در هفته آینده در بریتانیا برگزار می شود.
لیز تراس، کمتر از دو ماه پس از انتصابش به عنوان رهبر حزب محافظه کار و رئیس دولت بریتانیا، اعلام کرد که از سمت خود کناره گیری می کند.
تراس اعلام کرد: من تصدیق می کنم که با توجه به وضعیت موجود، نمی توانم مسئولیت های محول شده به من که برای آن از طرف حزب محافظه کار انتخاب شده ام، انجام دهم. بنابراین، من با اعلیحضرت پادشاه (چارلز سوم) تماس گرفتم تا به او اطلاع دهم که از رهبری حزب محافظه کار استعفا می دهم.
گفتنی است که تراس در 6 سپتامبر سال جاری به عنوان نخست وزیر بریتانیا کار خود را آغاز کرد. زمانی که او استعفای خود را اعلام کرد، تنها 44 روز بود که در این سمت مشغول به فعالیت شده بود.
دولت بریتانیا به رهبری تراس با انبوهی از انتقادها نسبت به طرح جدید حمایت از اقتصاد مواجه شده است و نگران است که دولت برای اجرای آن حجم بدهی عمومی را افزایش دهد. این طرح توسط کوازی کوارتنگ، رئیس سابق وزارت دارایی بریتانیا در پارلمان این کشور ارائه شد، این پروژه شامل کاهش مالیات در مقیاس بزرگ بود.
پس از اعلام آن، بازده اوراق قرضه دولتی پنج ساله در بریتانیا به بالاترین سطح از سال 2008 به 4.6 درصد رسید که به معنای کاهش تقاضا برای اوراق بدهی است. به همین دلیل، ارزش پوند به شدت کاهش یافت و در حراج به پایین ترین رقم تاریخ 1.054 دلار در هر پوند رسید.

مطالب پیشنهادی