8:48 1401/07/06
 
 

  به گزارش مفتاح وبه نقل از  سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از لندن؛ شمار زیادی از جوانان مسلمان انگلیسی و غیر انگلیسی در پی حمله مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران به عزاداران رحلت پیامبر اعظم و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) در لندن و نیز مرکز اسلامی انگلیس با تجمع در برابر این مرکز ضمن محکوم کردن اقدام آشوبگران، بر آمادگی خود برای دفاع از مسلمانان، مساجد و اماکن اسلامی تاکید کردند.

جوانان مسلمان، عمدتا عراقی، پاکستانی، هندی، لبنانی، بحرینی به همراه شماری از جوانان ایرانی و انگلیسی با تجمع در برابر مرکز اسلامی انگلیس با مرثیه سرایی و نوحه خوانی و ندای لبیک یا حسین عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس پیامبر (ص) و ائمه معصومین ابراز کردند.

این جوانان مسلمان همچنین ضرب و شتم و فحاشی آشوبگران به زنان و مردان مسلمان و وارد اوردن خسارت به مراکز دینی از جمله مرکز اسلامی انگلیس را محکوم کردند و اجرای هر چه سریعتر عدالت و مجازات عاملان و عامران حمله به مسلمان و مراکز اسلامی را خواستار شدند.

در روز‌های اخیر، اعضای گروهک‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی ایران به همراه گروه‌های تجزیه طلب و هواداران سلطنت، ضمن فحاشی و توهین به مقدسات اسلامی، به زنان و مردان مسلمان عزادار رحلت پیامبراکرم (ص) واعمه معصومین (ع) که برای انجام فرایض دینی و شرکت دراین مراسم عازم مرکز اسلامی انگلیس بودند حمله کردند و شماری از آنان را با سنگ و چوب و بطری و مشت و لگد زخمی کردند.

آشوبگران پس از حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران با سنگ و بطری‌های شیشه‌ای و قوطی‌های رنگ و وارد اوردن خسارات زیاد به ساختمان سفارت کشورمان در لندن، مرکز اسلامی انگلیس را نیز با سنگ و آجر و بطری‌های شیشه‌ای، تخم مرغ و دیگر اشیاء، آماج حملات خود قرار دادند و خساراتی به این مرکز که یکی از کانون‌های اصلی تجمع مسلمانان ملیت‌های مختلف در لندن است، وارد کردند.

در جریان سنگ پرانی این افراد شماری از نیرو‌های پلیس انگلیس نیز زخمی شدند که پلیس اعلام کرده ۱۲ نفر از انان را بازداشت کرد. پلیس انگلیس همچنین با انتشار اطلاعیه‌ای در تارنمای خود، عکس ۱۳ نفر از افرادی را که در برابر سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن، در روز یکشنبه ۲۵ سپتامبر، سوم مهر ماه، دست به اقدامات آشوبگرانه زدند و از فرمان پلیس سرپیچی کردند منتشر کرد و از عموم مردم خواست هویت و مکان اختفای آ‎نان را به صورت ناشناس به پلیس گزارش کنند.

 

 

 

 

در اطلاعیه پلیس انگلیس آمده است، رفتار غیرقابل قبول این متهمان، موجب جراحت شماری از نیرو‌های پلیس و بستری شدن تعدادی از افسران شده است.

کارن کایندلی، از فرماندهان پلیس انگلیس تاکید کرد که ما تحمل نخواهیم کرد مردم یا نیرو‌های پلیس که درصدد برقراری نظم اند، هدف حمله قرار گیرند و زخمی شوند و اکنون همه تلاش را به کار خواهیم گرفت تا افراد مسئول آن اقدامات خشن، به پای میز عدالت کشانده و مجازات شوند.

 

مطالب پیشنهادی