8:35 1401/07/06

به گزارش مفتاح و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن بزرگترین پروژه تولید مسکن پس از انقلاب اسلامی است که وزارت راه و شهرسازی طی ۴ سال ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی را با تامین زمین و ارائه تسهیلات مدیریت می‌کند، اظهار داشت: برنامه استان اصفهان در این طرح معادل ۵.۸ درصد نسبت به کل کشور است. 

 

وی افزود: براین اساس در سطح استان اصفهان برای یک سال نیاز به ساخت ۵۰ هزار و ۹۹۲ واحد بوده و این عدد برای چهار سال به بیش از ۲۰۳ هزار و ۹۶۷ واحد می‌رسد. 

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: مطابق با این برنامه، زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در سطح استان اصفهان بصورت سالانه یک هزار و ۷۹ هکتار بوده و در حال حاضر نیز برای بیش از ۹۱ هزار واحد در استان تامین زمین شده است. 

 

وی خاطرنشان کرد: به منظور تامین اراضی مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن استان، بیش از ۲۰۰ جلسه در محل اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و ادارات تابعه برگزار و بیش از ۲۰ جلسه کارگروه، ذیل شورای مسکن اصفهان تشکیل شده است. 

 

قاری‌قرآن با اشاره به اینکه تامین مسکن متقاضیان در شهر مورد تقاضا و یا در نزدیک ترین شهر مجاور که امکان تامین زمین در آن فراهم باشد، صورت می‌پذیرد توضیح داد: سامانه طرح نهضت ملی مسکن در ابتدا برای ۴۳ شهر استان اصفهان بازگشایی شده بود که با پیشنهاد ارائه شده و پیگیری‌های ویژه بعمل آمده، برای تمامی شهرهای استان بازگشایی شد و هم استانی‌های عزیز توانستند اقدام به ثبت نام کنند. 

 

وی در خصوص روند و گردش اجرای کار برای متقاضیان این طرح در استان اصفهان بیان داشت: مطابق با مصوبه شورای مسکن استان پس از ثبت نام متقاضی در سامانه، استعلام‌های سه گانه شامل (استعلام فرم ج، استعلام اداره ثبت و استعلام بانک) انجام می پذیرد و در صورت قرمز بودن این استعلام‌ها متقاضی ردخواست شده و از روند خارج می‌شود. 

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: در صورت سبز بودن استعلام‌ها، پیامکی جهت مراجعه متقاضی به دفتر پیشخوان دولت و بارگذاری مدارک ارسال و پس از مراجعه متقاضی و انجام اقدامات لازم، پرونده وی جهت بررسی و تایید به کارگزار منتخب ارسال می‌شود. 

اخبار بیشتر 

تسریع در برآورد و نیازسنجی خدمات زیربنایی طرح نهضت ملی مسکن بهارستان

وی اضافه کرد: پس از این مرحله افتتاح حساب انجام و متقاضی پیامک واریز وجه دریافت می کند که با واریز وجه اولیه توسط متقاضی، تخصیص پروژه برای او صورت می‌پذیرد. همچنین مابقی آورده نیز به ترتیب در پایان اجرای فوندانسیون ۱۵%، پایان اسکلت و سقف ۲۵%، پایان سفت کاری ۲۵%، پایان نازک کاری ۲۰% و در زمان تحویل واحد نیز ۱۵% از متقاضی اخذ می‌شود.  

 

قاری‌قرآن در خصوص وضعیت ثبت نامی‌های طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار داشت: در حال حاضر براساس ثبت‌نام های بعمل آمده برای طرح جهش تولید مسکن استان، بیش از ۴۲۲ هزار نفر متقاضی بهره‌مندی از مزایای این طرح بوده و اقدام به ثبت‌نام کردند. که تا کنون افزن بر ۱۳۵ هزار نفر حائز شرایط فعال (در انتظار بررسی تا تخصیص پروژه) هستند.  

 

وی افزود: از متقاضیان ثبت نام شده برای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان، بیش از ۴۱ هزار نفر انصراف داده وبالغ بر ۲۳۲ هزار نفر نیز به دلیل دارا نبودن شرایط لازم رد درخواست شدند.   

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به تکلیف قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اذعان داشت: خانوارهایی که تاریخ تولد فرزند سوم و یا بیشتر آنها بعد از ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ بوده جهت واگذاری زمین یا واحد مسکونی به آنان، امکان ثبت نام در سامانه طرح های حمایتی مسکن را دارند براین اساس تعداد متقاضیانی که برای این طرح ثبت نام نمودند بیش از ۳ هزار نفر در سطح استان بوده است.  

مطالب پیشنهادی