8:32 1401/07/06

به گزارش  مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن شهر جدید بهارستان و پیشرفت فیزیکی این پروژه بازدید بعمل آورد. 

 

در طی این بازدید مسائل و مشکلات اجرایی احصا و در جلسه‌ای با جمعی از سازندگان و انبوه سازان مسکن ضمن بررسی موانع، راهکارهای عملی جهت شتاب بخشی به عملیات اجرایی این طرح ارائه شد. 

 

این جلسات هر دو هفته یکبار بمنظور رفع موانع اجرایی و با هدف سرعت بخشی به پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان با حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان برگزار و در طی آن مسائل احتمالی که در مسیر اجرای پروژه پیش می‌آید فی المجلس تعیین تکلیف می‌شود. 

 

در این جلسه ضمن قرائت صورتجلسه قبلی، موارد به صورت دقیق و ریزبینانه مورد پیگیری قرار گرفت و مباحثی که نیاز به مصوبه شورای مسکن داشت احصا شدند. 

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در این جلسه با اشاره به اهمیت طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: اجرای این پروژه باید با نگاهی ویژه انجام پذیرد لذا برای حل مشکلات، ضروری است تا شرکت عمران شهرهای جدید با حضور در کارگاه‌های مرتبط با این طرح، مسائل و مشکلات را با سرعت پیگیری و حل و فصل کند همچنین برخی موارد نیاز به پیگیری ویژه و رایزنی دارد. 

 

وی افزود: هدف از برگزاری این جلسات، هماهنگی برای رفع مسائل کلی در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن است اما برای رفع برخی مسائل فنی و تخصصی می‌بایست جلساتی با فاصله زمانی کوتاه تر و مداوم در مجموعه برگزار تا مشکلات حل و فصل شود. 

 

قاری‌قرآن با اشاره به اهمیت تامین خدمات زیربنایی در سایت مسکن بهارستان اذعان داشت: در حال حاضر نیاز برق مصرفی برای این پروژه در شهر جدید بهارستان مشخص است و به لطف خدا در جلسه شورای مسکن برآورد انجام شده مطرح و مورد بررسی قرار می‌گیرد. 

 

وی گفت: با توجه به اینکه نقشه و کلیت این سایت مسکن مشخص است ضروری است با سرعت، برنامه ریزی و برآورد انجام شود تا تعیین گردد چه میزان به خدمات آب، گاز و فاضلاب برای این پروژه نیاز است. 

 

گفتنی است در این جلسه موضوعات و مباحث پیرامون خدمات شهری، ایمنی در ساختمان، روند اجرای قراردادها و برنامه زمان بندی مطرح و جهت رفع مشکلات بررسی و برنامه‌ریزی لازم بعمل آمد.  

 

 

مطالب پیشنهادی