9:07 1401/06/27
 

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، ابوالفضل قربانی در خصوص تبدیل کارخانه ریسباف به موزه، اظهار کرد: در حال حاضر اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی و فرهنگی موزه‌ای با استانداردهای لازم ندارد. این شهر که به عنوان شهر موزه شناخته می‌شود بدون موزه است، این دوره از مدیریت شهری مصمم است تا این نقص را در اصفهان رفع کند، به همین منظور محل کارخانه ریسباف به عنوان موزه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اقدامات مقدماتی و توافق‌های اولیه برای تبدیل کارخانه ریسباف به موزه انجام گرفته است تا این مجموعه به یک موزه ارزشمند برای شهر اصفهان تبدیل شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا کاربری تجاری ریسباف برای شهر کارایی بیشتری دارد یا تبدیل این مجموعه به موزه؟، تصریح کرد: کارخانه ریسباف و ساختمان داخلی آن جنبه تاریخی دارد و از جهت‌های مختلف هویت اصفهان است، از این رو ارزش واقعی این بنا این است که همین کارکرد برای سال‌های آینده حفظ شود، لذا بهترین کاربری برای مجموعه ریسباف این است که به موزه تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: بودجه‌ای برای تبدیل کارخانه ریسباف به موزه در نظر گرفته شده و در بحث ردیف‌های بودجه‌ای مبلغی به این امر اختصاص یافته است. اما سال آینده برای این منظور رقم‌های بیشتری در نظر گرفته خواهد شد، چرا که امسال آنچه در نظر گرفته شده برای انجام اقدامات مقدماتی بوده است که برآوردهای لازم باید بررسی و انجام و در بودجه سال آینده رقم اصلی تعیین شود.

قربانی با اشاره به دغدغه شورای اسلامی شهر اصفهان در راستای تبدیل کارخانه ریسباف به موزه، گفت: دغدغه ما در راستای این موضوع توجه به میراث فرهنگی گذشتگان به ویژه آثار فاخری است که استادان اصفهان در گذشته و اکنون ایجاد کردند، در این راستا مردم و علاقه‌مندانی که آثار نفیسی نگهداری می‌کنند می‌توانند این آثار را به موزه ارائه کنند تا در معرض دید عموم قرار گیرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص اهداف تبدیل کارخانه ریسباف به موزه، اضافه کرد: توسعه گردشگری و استفاده بهتر از زمین کارخانه ریسباف برای حفظ کاربری تاریخی و فرهنگی آن از دیگر اهداف طرح تبدیل این کارخانه به موزه است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این دوره از مدیریت شهری شاهد تبدیل کارخانه ریسباف به موزه هستیم؟، اظهار کرد: امیدواریم این طرح در دوره کنونی اجرایی شود و حتی تا پایان این دوره بخش‌هایی از موزه را به بهره‌برداری برسانیم.

 

مطالب پیشنهادی