8:33 1401/06/10

به گزارش خبرنگار مفتاح، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور در حاشیه همایش ملی منطقه ای امنیت و فرهنگ سازی غذای حلال  گفت: ذبح شرعی یکی از احکام بسیارحکیمانه اسلام برای به دست اوردن گوشت سالم، حلال وپاک است. خوشبختانه در مراکز علمی دنیا و مراکز پژوهشی غرب، اثبات شده ذبح شرعی اسلام بهترین گوشت را تحویل می دهد و کمترین آزار را به حیوان می رساند.

او در ادامه با تاکید بر حکیمانه بودن حکم ذبح حیوان در اسلام افزود: طبیعی است آرای دقیق احکام شرعی نیازمند مهارت است و برای همین موضوع دوره های آموزشی ذابحین و ناظرین شرعی در سراسر کشور برگزار می شود. در 550 کشتارگاه کشور حدود 2 هزار ذابح داریم و در طول سال بیش از یک میلیارد قطع مرغ و 14 میلیون راس دام سبک وسنگین را به صورت اسلامی ذبح می کنند تا غذایی حلال سر سفره مردم برود.

حجت الاسلام حینی مقدم در خصوص درخواست سایر کشورها برای استفاده از گوشت حلال گفت: ما ب حسب نیاز گوشت را از دیگر کشورها وارد می کنیم و گوشت ها صادر می شود و الان در دوبخش این کارها در حال انجام است. مجوز صدور گوشت مرغ برای عراق فراهم شده است. آرم  حلال جمهوری اسلامی از متقن ترین ومحکم ترین پایه های گوشت پاک به شمار می رود طبیعی است نیازمندمعرفی بیشتر در دنیا است و امروز در دنیا استفاده از خوردنی حلال بسیار زیاد شده است. 

او در باره نحوه نظارت بر ذبح گوشت های وارداتی گفت: از ابتدای فرایند اماده سازی گوشت های وارداتی، ناظر شرعی  حضور  دارد و بدون تایید ناظر شرعی هیچ گوشتی وارد نمی شود. 

اخبار بیشتر 

برگزاری همایش ملی منطقه ای غذای حلال در اصفهان / حضور 120 ناظر شرعی از چهار استان کشور

نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور گوشت را یکی از مولفه های مهم غذای مردم و پایه امنیت غذایی عنوان کرد وادامه داد: در سبد غذایی مردم انواع گوشت استفاده می شود وذابحین وناظران بهداشتی وشرعی در تلاش‌اند گوشت هم سالم وهم حلال باشد و سر سفره مردم قرار بگیرد.

حجت الاسلام حسینی مقدم در خصوص برگزاری دوره های آموزشی ناظران وذابحین شرعی گفت: این دوره های آموزشی برای ناظران شرعی در یک برنامه سراسری تنطیم شده است و این دوره به مدت سه روز با حضور اساتید فن در بخش های مختلف برگزار خواهد شد و در اخر از شرکت کنندگان ازمون گرفته  و گواهی صادر می شود واز نفرات برتر هر دوره تجلیل می شود.

او در ادامه بیان داشت: استان های خوزستان، بوشهر چهارمحال وبختیاری و اصفهان در این دوره حضور دارند و  قریب 170 ذابح وبیش از 100 ناظر شرعی از چهار استان شرکت کرده اند.  

 

مطالب پیشنهادی