6:57 1401/05/26

به گزارش مفتاح وبه نقل از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان در سه ماهه اول سال جاری، آمار تلفات ناشی از حوادث رانندگی ارجاعی به اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان تعداد 255 نفر بود. اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل که ٱمار تلفات 239 نفر بود، 6.7 درصد افزایش داشته است. از مجموع تلفات حوادث ترافیکی سه ماهه اول سال جاری در استان، 53 نفر زن  و  202 نفر مرد  بوده اند.

بيشترين تلفات حوادث ترافیکی  با 146 نفر در جاده‌هاي برون‌ شهري و 98 نفردر مسيرهاي درون ‌شهري گزارش شده است.

طبق این گزارش، در سه ماهه اول امسال تعداد  هفت هزار و 371 مصدوم حوادث ترافیکی به اداره کل  پزشکي قانوني استان اصفهان و مراکز تابعه مراجعه كرده اند که از اين تعداد دو هزار و 85 نفر زن و پنج هزار و 286 نفر مرد هستند.

لازم به ذکر است آمار مصدومين حوادث ترافیکی در سه ماهه اول امسال در مقايسه با  مدت مشابه سال قبل  31.9 درصد افزایش داشته است.

 

افزایش  8 درصدی تلفات حوادث کار در استان

در سه ماهه اول امسال تعداد 37 نفر در حوداث ناشی از کار در استان جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 8.8 درصد افزایش داشته است.

به گزارش پزشکی قانونی،  در سه ماهه اول سال جاری تلفات ناشی از حوادث کار 37 نفر بوده، که همگی آن ها مرد بوده اند. بیشترین علل فوت تلفات حوادث کار مربوط به سقوط از بلندی و اصابت جسم سخت بوده است.

افزایش آمار مصدومان حوادث کار

همچنین طبق این گزارش در سه ماهه اول امسال آمار مصدومان حوادث کار که به ادارات پزشکی قانونی استان  مراجعه کرده اند نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، 7.5 درصد افزایش یافته است، در این مدت 671 نفر  مصدوم حوادث کار به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که 34 نفر آنان زن و 637 نفر آنان مرد بودند.

 

افزایش متوفیات ناشی از  مسمومیت با قرص برنج

در سه ماهه اول سال جاری تعداد چهار نفر به دلیل مسمومیت با قرص برنج در استان جان خود را از دست دادند؛ این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. در سه ماهه اول سال جاری از کل تلفات مسمومیت با قرص برنج در استان، چهار نفر همگی مرد بوده اند.

آمار تلفات ناشی از مسمومیت با قرص برنج در مدت مشابه سال قبل سه نفر شامل یک زن و دو مرد بوده است.

با توجه به اینکه تاکنون مکانیسم دقیق بروز اثرات سمی فسفید آلومینیوم در انسان شناخته نشده است، هیچ پادزهر اختصاصی در درمان مسمومیت حاد با آن وجود ندارد و اقدامات درمانی تنها شامل اقدامات حمایتی ـ علامتی است. از لحاظ زمان بروز علائم و نشانه های بالینی نیز بعد از 15-10 دقیقه از مصرف خوراکی قرص فسفید آلومینیوم، علائم و نشانه های مسمومیت ظاهر می شوند و مرگ در مدت کمتر از 6 ساعت ممکن است رخ دهد.

در صورت مسمومیت خوراکی، علائم تحریکی دستگاه گوارش شامل تهوع، استفراغ و دردهای شکمی می باشد. بیشتر مرگ و میرها در خلال 12 تا 24 ساعت اولیه مسمومیت اتفاق افتاده و معمولاً ناشی از ایست قلبی ـ تنفسی است و مرگ و میر بعد از 24 ساعت اغلب ناشی از نارسایی کبدی و کلیوی است. علائم بالینی در این نوع مسمومیت، ناشی از درگیری سیستم قلبی ـ عروقی، گوارشی، عصبی و ریوی است.

مطالب پیشنهادی