7:56 1401/04/25

به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اینکه سامانه نهضت ملی مسکن در دور جدید ثبت نام، برای استان اصفهان بازگشایی نشده است، اظهار داشت: این موضوع به این معنا نیست که ثبت نامی وجود نخواهد داشت، بلکه در بخش‌هایی که ظرفیت ایجاد شود به صورت مرحله‌ای سامانه برای آن ظرفیت‌های ایجاد شده بازگشایی می‌شود. 

 

وی افزود: در برخی از شهرها در کشور با توجه به شناسایی ظرفیت مازاد در زمین‌های تامین شده قبلی یا تامین زمین جدید برای احداث واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن امکان ثبت نام فراهم شده است اما با توجه به ثبت نامی‌هایی که در کل استان اصفهان انجام شده، ظرفیت ثبت نامی ما در استان بالا بوده و تا اطلاع ثانوی برای استان اصفهان ثبت نام جدید انجام نمی‌شود. 

 

 مدیرکل راه‌وشهرسازی استان اصفهان پیرامون تعداد متقاضی ثبت نام شده در سامانه نهضت ملی مسکن در استان و کلانشهر اصفهان، بیان کرد: در کلانشهر اصفهان ثبت‌نام مستقیم نداریم اما اصفهانی‌ها در سه شهر جدید امکان ثبت‌نام داشتند. که در همین راستا ۴۲۲ هزار نفر ثبت‌نام در کل استان اصفهان داشتیم. 

اخبار بیشتر 

 طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان تعطیلی ندارد

وی ادامه داد: عمده این ثبت‌نام ها در شهرهای بهارستان، شاهین‌شهر و فولادشهر بود و مابقی ثبت‌نام انجام شده به صورت پراکنده مربوط به کل استان اصفهان است. 

 

قاری‌قرآن بیان داشت: کسانی که از شرایط اصلی این طرح برخوردار باشند افرادی هستند که به عنوان متقاضی موثر شناخته می‌شوند. 

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی افراد در بخش‌ها و در شهرهایی پس از انجام ثبت‌نام سریع به پروژه معرفی می‌شوند ولی در بخش‌های دیگر این موضوع با تأخیر انجام می‌پذیرد، گفت: دلیل آن است که زمین و دولتی بودن آن که منشأ اصلی این کار است در مرحله تأمین و یا در مرحله دریافت مجوزات لازم قرار دارد. 

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: ثبت نام اکثر بخش‌های استان بیش از ظرفیت برنامه‌ای است که از ابتدا پیش‌بینی شده بود. ثبت نام برای همه متقاضیان آزاد و به نوعی خوداظهاری بود به همین خاطر در آن مرحله هیچ کسی را حذف نکردیم. 

 

 وی ادامه داد: موضوع دیگر آن است که بطور مثال در شهری ظرفیت مطابق با برنامه ۱۰۰۰ واحد مسکونی بود اما ثبت‌نام موثر انجام شده ۲۰۰۰ ثبت‌نام بود، لذ از آنجایی که دولت عزمش برآن است که اگر این عدد افزایش یافت زمین مورد نیاز آن را تأمین کند و افراد متقاضی بیشتری را پوشش دهد. بنابراین اینگونه نیست که اگر کسی واجد شرایط بشود و ظرفیت‌ اعلام شده کمتر از تعداد متقاضی موثر باشد کسی حذف شود. 

 

قاری‌قرآن گفت: به همین دلیل در شهرها و بخش‌های پرتقاضا، نسبت به برنامه اولیه تقاضاها بیشتر شده است، بنابراین در شرایطی قرار داریم که فعلاً برای متقاضیان حائز شرایط تأمین زمین کنیم و سپس به تناسب اگر اضافه آمد و ظرفیت اضافه‌ای ایجاد شد در هر مرحله‌ای ثبت نام جدید را برایشان فراهم کنیم. 

 

 وی با بیان آنکه بنا بر آن است تا در ادامه از بخش‌هایی که زمین آن تأمین شده و یا زمین مازاد دارند ثبت‌نام صورت پذیرد، پیرامون مشخص بودن یا نبودن تعداد مهاجرانی که قصد ثبت‌نام در استان و کلانشهر اصفهان را دارند، گفت: به طور حتم این دسته از افراد نیز بوده‌اند اما یکی از شرط‌های این طرح سکونت ۵ سال اخیر متقاضی در آن شهر است، یعنی بسیاری از افراد می‌توانند برای شهر دیگر ثبت‌نام کنند اما هنگام احراز هویت ثبت‌نام باید داده‌ای مبنی بر سکونت ۵ ساله اخیر در آن بخش و شهر ارائه گردد و اگر ثابت نشود درخواست رد می‌شود. 

 

مطالب پیشنهادی