17:59 1401/04/11

 

 

 به گزارش مفتاح، درستکار رئیس اداره  ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات  آموزش و پرورش استان در خصوص گرو کشیدن کارنامه برای ثبت نام گفت:  این کار ممنوع است و مدیران حق ندارند برای ثبت نام کارنامه را گرو بکشند.

او در خصوص ثبت نام در مدارس و تلاش والدین برای ارائه قولنامه های صوری گفت: اولیا نمی توانند با قولنامه صوری ثبت نام کنند. اگر اولیا برای ثبت نام فرزندانشان در مدارس قولنامه صوری ارائه کنند این قولنامه ها بررسی و ارزیابی می شود.

او با اشاره به راه‌اندازی سامانه بازدید گفت:  تمامی بازیدها وارد سامانه می شود و نظارت صد درصدی انجام می شود. برای مدارس کیو آر کد تعریف شده و با این سامانه میزان رضایتمندی را می توان سنجید و والدین با این سامانه میزان رضایتمندی و پرداخت هزینه ها را می توانند در سامانه ثبت کنند.

درستکار در خصوص ثبت نام در مدارس گفت: دانش آموزان پایه ورودی باید در نزدیکترین مدرسه محل سکونت ثبت نام کنند و دانش آموزان میان پایه بر اساس ظرفیت به نزدیکترین محل سکونت خود هدایت شوند.

15 درصد دانش آموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند

حمیدی معاون  مشارکت های مردمی  آموزش و پرورش نیز در این نشست با تاکید بر اینکه هیچ کدام از مدارس غیر دولتی تا قبل از مصوب شدن شهریه سال جدید حق دریافت شهریه کامل را از دانش آموزان ندارند، گفت: اولیا برای ثبت نام دانش آموزان باید شهریه سال قبل را دریافت کنند تا زمانی که شهریه مصوب و ابلاغ شود.

او  در ادامه افزود: بیش از دو هزار و 400 مرکز غیر دولتی شامل پیش دبستانی، مدرسه و هنرستان غیرانتفاعی در استان وجود دارد که ۱۳۶ هزار دانش آموزان تحصیل می کنند و ۱۵ درصد دانش آموزان در واحد های غیر دولتی تحصیل می کنند. شهریه  مدارس غیردولتی در وزارتخانه محاسبه و ابلاغ می‌شود. برای برنامه فوق برنامه اجباری به پرداخت شهریه و ثبت نام اجباری وجود ندارد.

 

سید احمد رضا بنی لوحی معاون آموزش متوسطه با اشاره به تلاش‌های آموزش و پرورش و معلمان برای دوسال آموزش غیر حضوری در درمان کرونا گفت: با توجه به تلاش های صورت گرفته کیفیت آموزش کاهش پیدا کرد و افت پیدا و پنهانی در آموزش دانش آموزان دیده شده، کاهش نمرات  در امتحانات نهایی افت پیدا و افت پنهان شامل کاهش کیفیت آموزش با وجود آنکه دانش اموزان نمرات خوبی کسب کردند. وزارت آموزش و پرورش برای جبران این صفت برای دانش آموزانی که نمرات زیر ده دریافت کردند و یا نمرات بالایی با تراز علمی پایین دریافت کردند آموزش‌هایی را در تابستان قرار داده است. دانش آموزان با نمرات زیر ده به پایگاه جبرانی و سایر دانش اموزان به  پایگاه‌های تابستانی مراجعه خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه در هر ۴۱ منطقه آموزشی، شش ناحیه شهری و ۳۵ منطقه شهرستانی تلاش می شود این کلاس ها برگزار شود افزود: با توجه به ظرفیت دانش آموزان ۲۰ درصد مورد آموزش های تکمییل قرار خواهد گرفت. هر منطقه و ناحیه در هر چهار درسی که پایین ترین نمره را کسب شده است کلاس  جبرانی برگزار می‌کند.

بنی لوحی اضافه کرد:  بهترین مدارس که دارای امکانات سرمایشی مناسب باشند و بهترین دبیران آموزش های دانش آموزان را برعهده خواهد گرفت ودانش آموزان باید  در شهریور‌ماه برای دریافت نمره تلاش کنند و طبق مصوبه آموزش و پرورش نمره ای که در شهریورماه دانش آموزان کسب می‌کند جایگزین نمره خرداد خواهد شد.

56 هزار دانش آموز نیاز به اموزش مجدد دارند

ابطحی معاون آموزش ابتدایی نیز با توجه به شرایط کرونا و محدودیت آموزش در طول سه سال گذشته گفت:  ۵۶ هزار کودک نیاز به تلاش ها و قابل قبول شناسایی شده اند که باید مورد آموزش مجدد قرار بگیرد.

ابطحی در ادامه افزود: آموزش و پرورش برای آموزش و افزایش کیفیت پایه آموزشی دانش آموزان طرح جبران و تثبیت بهبود فرآیند تحصیل را به اجرا خواهد آورد. در  اینده تلاش می کند تا کیفیت آموزش دانش آموزان را ارتقا بدهد و برای سه پایه اول و  در دورس ریاضی و فارسی سه جلسه در هفته برای دانش آموزان کلاس های جبرانی برگزار خواهد کرد.

او با اشاره به برگزاری  ۳۹۵ پایگاه در استان اصفهان گفت:  دانش آموزان توسط سامانه  ثبت نام خواهند کرد و ظرفیت کلاس ها حداکثر ۲۰ نفر خواهد بود و آموزش کاملاً حضوری است. حضور در این کلاس ها اجباری نیست اما با توجه به اقناع پدر و مادران برای افزایش کیفیت آموزش دانش آموزان تلاش می شود تا بیشترین ظرفیت را برای آموزش داشته باشیم و ما نزدیک به ۷۵ درصد از جامعه هدف در این طرح ثبت نام کرده اند.

مطالب پیشنهادی