7:40 1401/03/22

به گزارش خبرنگار مفتاح، فرماندهی انتظامی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه  با تاکید بر اینکه کشور در وضعیت حساسی است و مشکلات اقتصادی که امروز با آن مواجه هستیم می طلبد تا آرامشی در سطح جامعه بر قرار بشود گفت: برای خنثی کردن دسیسه های دشمن در جنگ اقتصادی و فرهنگی باید تلاش کنیم و با ارتقا سطح امنیت جامعه، مردم آرامش لازم را داشته باشند. دستگاه های امنیتی با هم افزایی در جهت تحقق این حق مردم مسئولیت خودشان را دنبال می کنند تا بهترین وضعیت را در سطح استان تبیین کنند.

سردار محمدرضا میرحیدری تاکید کرد: مجموعه انتظامی استان بر اساس فرامین مقام معظم رهبری و با تقسیم کار بین پلیس اختصاصی در جهت ارتقا امنیت در سطح استان و کاهش ناامنی ناشی از عوامل  بیرونی، تلاش می کند.

پاکسازی محل خدمت از عوامل نامطلوب

او همچنین از اصلاح رفتاری پلیس در جهت نیل به هدف اصلی پلیس گفت و ادامه داد: مهارت افزایی به خصوص در پلیس تخصصی، قرارگاه جهادی آموزش و ایجاد کارگاه های تخصصی ماموریت پلیس را در افزایس تخصص  دنبال می کنیم.

او با اشاره به قرارگاه جهادی صیانت گفت: این قرارگاه در جهت کاهش اشکالات در روند ماموریت ها و آلودگی هایی که ماموران را دنبال می کند تشکیل شده است. یکی از توفیقات استان اصفهان پاکسازی محیط خدمت از عناصر نامطلوب بوده است و می توان گفت سازمان ما یکی از پاک ترین سازمان هاست.

میر حیدری با تاکید بر افزایش 8 درصدی تماس شهروندان با سامانه 197 گفت: از مجموع پیام های دیافت شده انتقاد شهروندان از پلیس 21 درصد رشد داشته است و 42 هم تقدیر رشد داشته است.

فرماندهی انتظامی استان کثرت کار در حوزه پلیس 110 و استفاده از سربازان وظیفه را یکی از مشکلات این حوزه طرح کرد که با تامین نیرو وبه کار گیری نیروهای تخصصی در پلیس 110 عملکرد مطلوبتری در این حوزه شاهد بودیم.

بنا به گفته میرحیدری، از ابتدای سال تا کنون 923 هزار و 318 مورد با سامانه 110 تماس برقرار شده است که 6 درصد رشد را نشان می دهد. از این تعداد 19 درصد مشاوره بوده است. 97 درصد اشغال بودن خطوط کاهش داشته است. 19 درصد تماس ها درگیری، 16 درصد تصادف، سرقت 11 درصد، مزاحمت 8 درصد، مواد مخدر 3 درصد وجرایم سایبری یک درصد بوده است.

کاهش 9 درصدی سرقت های مهم

فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش 9درصدی سرقت های مهم و کاهش 5 درصدی کل سرقت ها در 80 روز گذشته از سال جدید افزود: از ابتدای سال در کل سرقت یک درصد رشد داشته است. سرقت از اماکن هنوز وضعیت خوبی ندارد. البته 5 درصد کاهش داشته است. سرقت از مغازه نیز کاهش داشته است، اما سرقت منزل تنها 3 درصد کاهش داشته است.

مشخص نیست چه مافیایی پشت کار است

او برخورد نکردن و پای کار نیامدن دستگاه های مسئول برای برخورد با ضایعاتی ها را یکی از مشکلات مهم شهر عنوان کرد وادامه داد: مشخص نیست چه مافیایی پشت کار است. این مساله بزرگترین خیانت به مال مردم است. بسیاری از سارقان اموال مردم را به عنوان ضایعاتی به فروش می رسانند. افراد دارای مجوز پاک خدمت می کنند، اما بسیاری از افراد غیر مجاز موجب نارضایتی مردم و نازیبا شدن مبلمان شهری می شوند.

میرحیدری با تایید فروش مواد مخدر در میان این ضایعاتی ها گفت: متاسفانه افراد معتاد به عنوان ضایعاتی به واسطه کم کاری دستگاه های مسئول وارد این چرخه می شوند.

سرقت منازل توسط سارقان در حال حرکت

او در ادامه به سارقان در حال حرکت اشاره داشت وخاطر نشان کرد: بیشتر سرقت منازل توسط این سارقان انجام می شود که باندهای بزرگی در مدت اخیر متلاشی شده است. افراد  باید به حرکت افراد مشکوک در مناطق مختلف حساس باشند وگزارش کنند. افزایش انهدام باندهای سرقت 7 درصد رشد رانشان می دهد و 46 نوع از انواع باند‌ها متلاشی شده است.  

 او در ادامه خاطر نشان کرد: سرقت های مهم 6 درصد در سال جدی کاهش داشته است. سرقت به عنف 40 درصد، جرح 38 درصد، کلاهبردری 9 درصد کاهش وجرایم رایانه ای 23 درصد افزایش داشته است. در این میان کلاهبرداری رایانه ای 36 درصد کاهش داشته اما برداشت غیر مجاز از حساب 103 درصد افزایش داشته و 465 سایت غیر مجاز شناسایی شده است.

برخورد با خودروهای شوتی و کاهش قاچاق

بنا به گفته فرماندهی انتظامی استان، پلیس امنیت اقتصادی در برخورد با جرایم قتصادی رشد خوبی داشته است و مبارزه با مفسدان اقتصادی و قاچاق کالا در دستور کار قرار گرفته است. عملکرد این پلیس 970 درصد رشد داشته است.

پرونده های قضایی با رشد 30 درصدی و ارزش پرونده های اقتصادی 6 هزار و 698 میلیارد ریال بوده است. پرونده ها عمدتا در خصوص کالاهای اساسی است و 370 نفر دستگیر شده اند.

بر خورد با شوتی ها و خودروهای قاچاق کالا و انسان موضوعی بود که در ادامه به آن پرداخته شد. میر حیدری با اشاره به اینکه در این حوزه 360 نفر دستگیر شده اند گفت: با شناسایی مکان های استقرار و تخلیه بار این خودروها و کنترل هوشمند ورودی با این خودروها مبارزه می کنیم. مسدود شدن مرزها و اعمال محدودیت در کاهش این خودروها موثر بوده است وکشفیات را 56 درصد افزایش داده است.

او در ادامه افزود: با خودورهایی که اتباع غیر قانونی را حمل می کنند، نیز برخورد می شود. حتی با خودروهای خالی. خودرو رانندگانی که این افراد را حمل کنند توقیف می شود حتی اگر اتوبوس برون شهری باشند. 

 

مطالب پیشنهادی