8:35 1401/02/18

به گزارش مفتاح، سرهنگ پاسدار حسن عجمی فرماندهی بسیج سازندگی سپاه صاحب الزمان به مناسبت هفته بسیج سازندگی با اشاره به محورهای فعالیت بسیج سازندگی گفت: این بسیج در چهار محور محرومیت زدایی، خدمت رسانی، گروه‌های جهادی واقتصاد مقاومتی در مناطق مختلف فعالیت دارد.

بنا به گفته او گروهای جهادی اصفهان در مناطق محروم استان وکشور برای تامین آب و مسکن محرومان اقدامات موثری داشته اند. همچنان در دوران شیوع کرونا با تهیه بسته های معیشتی، ضدعفونی کردن معابر، تهیه ماسک نقش زیبایی ایفا کردند. تهیه جهیزیه وآزادی زندانیان از دیگر اقدامات این گروهای بسیجی بوده است. تا کنون 268 زندانی آزاد شده و یک میلیارد و 300 میلیون در ماه مبارک رمضان توسط نیروهای جهادی جمع آوری شده است.

سرهنگ عجمی دیده شدن بسیج سازندگی وتشکیل این واحد مهم بسیج را مدیون توجه مقام معظم رهبری می‌داند و می‌گوید: با نظر لطف ایشان و با تشکیل بسیج سازندگی و با اجرای برنامه‌های جهادی وساماندهی انها و کمک به محرومان، اقدامات بسیار خوبی در کشور واستان در حال انجام است. گروهای جهادی با کمک از ظرفیت خیرین، مشکلات متعددی را حل خواهند کرد. در هفته بسیج سازندگی با محوریت ما در نواحی و پایگاه های مقاومت برنامه های خوبی دنبال و 28 نمایشگاه اقتصاد مقومتی در نواحی برگزار خواهد شد، همچنین نمایشگاه کارآفرینی و صنایع دستی نیزدر 24 ناحیه مقاومت توسط بسیج هنرمندان برگزار می‌شود.  

حمایت از مشاغل خانگی و در راستای توسعه اقتصاد مقاومتی، بسیج سازندگی با پرداخت وام قرض الحسنه به  این مشاغل کمک می کند.

پرداخت حدود 80 یلیارد وام قرض الحسنه

سرهنگ عجمی از پرداخت حدود 80 میلیارد ریال وام در سال 1400 برای توسعه این مشاغل خبر می‌دهد و اضافه می کند: با مدیریت اقتصاد مقاومتی در جهت کمک به مشاغل، شاهد اتفاقات خوب وافتتاح پروژه های اشتغال زایی در هفته بسیج سازندگی خواهیم بود. افراد طرح های خودشان را در سامانه بارگذاری می‌کنند، طرح ها بررسی می‌شود و بعد از بازدید از طرح و بررسی زیر ساخت‌ها ونیاز منطقه، مشاوره وتخصیص وام صورت می‌گیرد.

اخبار بیشتر

https://meftahnews.ir/wp-admin/post.php?post=132299&action=edit

حمایت از دانش بنیان ها با وام قرض الحسنه

با توجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر حمایت از دانش نبیان ها بسیج سازندگی نیز در جهت حمایت از این شرکت‌ها اقدامات خوبی انجام داده است، رئیس بسیج سازندگی در این خصوص می‌گوید: حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در سالهای قبل هم مورد توجه بود، اما امسال به صورت ویژه تر دنبال می‌شود. به صندوق‌های قرض الحسنه برای حمایت از این شرکت‌ها ابلاغ شده است وبه نواحی مقاومت سهمیه برای حمایت از اشتغال دانش بنیان داده شده است.

برگزاری همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان نیز در این راستا برگزار می‌شود و از در این همایش از برترین فعالان اقتصاد مقاومتی و اشتغالهای دانش بنیان در هفته بسیج سازندگی تجلیل به عمل خواهد امد.

حضور 300 گروه جهادگر در برنامه های هفته بسیج سازندگی

یکی دیگر از برنامه‌های هفته بسیج سازندگی رزمایش جهادگران فاطمی در تمام شهرستان هاست. بنا به گفته عجمی چهار قرارگاه در شهرستان سمیرم، چادگان ، برخوار وآران وبیدگل به صورت ویژه فعالیت های جهادی و کمک به حل مشکلات محرومان وبرنامه های جهادی را در هفته بسیج سازندگی دنبال می کنند. در مجموع 300 گروه جهادی در این رزمایش حضور دارند واقداماتی در خصوص کنترل سالک، مشکل آب، ویزیت رایگان، خدمات دندانپزشکی و آموزش سبک زندگی را دنبال می کنند.

او فرصت تابستان را فرصتی مناسب برای فعالیت گروهای جهادی با حضور جوانان ونوجوانان وظرفیت دانشجویی بیان می‌کند و ادامه می دهد: تلاش می کنیم از ظرفیت استانداری برای تقویت گروهای جهادی استفاده کنیم. به چهار قرارگاه دائمی جهادی استان به صورت محور فعالیت‌های جهادی ویژه کمک خواهد شد و از ظرفیت نیروهای جوان برای اقدامات جهادی استفاده خواهد شد.

وی در خصوص حمایت وبیمه نیروهای جهادی گفت: نیروهای جهادی به محض ورود به منطقه در سامانه اطلس ثبت می‌شوند وبرای آنها حکم ماموریت بسیج زده و افراد بیمه غرامت می شوند، اما اگر نیروی جهادی در حین فعالیت دچار حادثه شود، متاسفانه حکم شهادت برای آن صادر نمی شود. تلاش کردیم تا با حمایت مجلس این اتفاق بیفتد وبتوانیم از حمایت های دولتی برای این شهدا استفاده کنیم.  

 

مطالب پیشنهادی