به گزارش مفتاح نیوز; چندی پیش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در جلسه شورای اطلاع‌رسانی استان رسانه را مطالبه گر مردم از مسئول دانست و گفت: رسانه‌ها مطالبات مردم را از مسئولان پیگیری کنند و پیگیر وعده های داده شده باشند.

محمدرضا جان نثاری، گفتمان دولت سیزدهم، شفاف‌سازی و در جریان قرار گرفتن مردم را از تصمیمات و اقدامات دولت برشمرد و گفت: این دولت، مردمی بودن را در تمام سطوح دنبال می‌کند و رسانه‌ها هم برای انتقال این پیام و گفتمان جدیدی که در کشور شکل گرفته نقش ویژه و مهمی دارند.

همچنین استاندار اصفهان، در نشست مدیران رسانه ها و تشکل های مطبوعاتی استان اظهار داشت: هر کجا که انسجام ملی و وحدت اجتماعی به معنای کامل کلمه در اعصار مختلف اتفاق افتاد ، جامعه درخشش یافته است و هر زمان انسجامی رخ نداده، ما عملکرد قابل قبولی نداشته ایم.

حالا که مدیران ارشد استان و مغز متفکر و قلب تپنده یک استان نخبه پرور، خود اذعان می دارند که رسانه نقش مهمی درمطالبه گری و انسجام و وحدت دارند ، بهتر است که خود این نظم و انسجام را شفاف تر پیگیری کنند و‌ در این مقوله ، پیشرو باشند.
توجه به همه رسانه های استان و نه گزینشی عمل کردن نسبت به برخی از آنها باید سرفصل تعاملات مسولان استان قرار بگیرد.
گفتمان دولت سیزدهم اگر بر مبنای شفاف سازی است، مشاوران رسانه ای آن هم باید از فعالان انقلابی و همراه دولت باشند و روند مشکلات از زبان همه رسانه ها، بدون تبعیض پیگیری شود .
گاه مشکلات بدون سانسور، از زبان رسانه های دیگری غیر از چند رسانه دولتی گفته میشود، بنابراین همه را باید به گوش جان شنید و با اندک حوصله ای به فکر مردم بود .

استان اصفهان ، این استان با کلان شهری فرونشسته با پنج میلیون نفر جمعیت، ۱۱درصد برق کشور را تامین میکند، رتبه اول تولید فولاد کشور را داراست و تنها تولید کننده ریل آهن خاورمیانه است.
این نصف جهان بحران زده، همچنین رتبه دوم پرداخت مالیات در کشور را دارد .
بزرگترین شهر مهاجرپذیر کشور، حالا در بحران بزرگ بی آبی و خشکسالی غرق شده است تا این مردمان پیشتاز در کمک به مناطق بحران زده ، خود معطل چند تصویب برای برون رفت از بحران های خطرناکی چون فرونشست و خشکسالی و آلودگی های سرطان زا شوند !

چنان جایگاه و اهمیتی که این کلان شهر معین در چرخش اقتصاد کشور دارد ، باید بتواند سر پا بایستد تا همواره و همچنان، بهترین حامی و همراه دولت و مردم باشد.

زمامداران استان بدانند که همراهی و همیاری مردم و تعامل با رسانه به معنای اعم ، و پاسخگویی و شفافیت، در پایا بودن این همراه رنجور همیشگی، به نفع کل ملت ایران است و بی توجهی به مشکلاتش به معنای خالی کردن زیرپای یک ملت است .

بنابراین تشکیل شورای اندیشه ورز در همه ابعاد، در دل مدیریت استان و به تبع آن در دستگاههای دولتی با بهره گیری از مشاوران خبره و دلسوز انقلابی و همراه دولت، بهترین راهکار برای مدیریت کارآمدتر و همچنین گذاشتن ردپای ماندگار در دوره مدیریت است.

گزینشی نبودن تعاملات با رسانه های منتخب و دعوت از مدیران رسانه هایی که گاها همچون یک کارشناس مطلع، سال هاست در جریان ریز و درشت مشکلات شهر و استان بوده اند ، و‌ حتی بهترین راهکار برای حل آن مشکلات را هم دارند، بهترین برگه برنده شان است.

غریبه ندانستن رسانه های بومی، استانی و منطقه ای که در دل مشکلات این خطه هستند و تعامل با چشم و گوش هوشیار و دلسوز استان ، کمترین خواسته رسانه های اصفهان است.

رسانه هایی که مجوز رسمی از هیات نظارت بر مطبوعات دارند ، و‌کاملا قانونمند برای حل بررسی و ارائه مشکلات مردم ، کمر همت بسته اند و تمام قامت آماده اند جهت همکاری دلسوزانه با مدیریت استان طبق ادوار گذشته؛ بنابراین می طلبد که متولیان امر در مدیریت کلان استان هم در این خصوص قانونمند عمل کرده و بر فعالیت چنین رسانه هایی ارزش و‌اهمیت قائل شوند و حقوق شان را محترم شمارند چرا که اصل بر قانون مداری است.

رسانه هایی که مدیرانشان هر روز از خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهر میگذرند و با حرف ها و مشکلات مردم آشنا هستند.
از محیط زیست بحران زده مطلع اند ، پیچ فرمان خودروشان غالبا از کنار بستر خشکیده زاینده رود میگذرد و از سنگ فرش هایی عبور میکنند که نشست لوله های ترکیده هشدار خطری بزرگ میدهد.

در همان هوایی نفس میکشند که گاها، چشم ، چشم را نمی بیند ، و از کنار اقتصاد بحران زده گردشگری میگذرند، آنجایی که برخی از مدیران و مسئولان استانی شاید غافل از جزییات هستند!

رسانه هایی که می‌توانند فرمایشات رهبری در حوزه جهاد تبیین را جامه عمل پوشانیده و در راستای ارتقای شاخص های نظام و انقلاب پیشقراول تنویر و تبیین اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند، شایسته توجه بیشتری از طرف مدیریت استان هستند تا بتوانند انرژی و پتانسیل وافر خود را مثل همیشه در خدمت این موهبت الهی که همان نظام اسلامیست قرار دهند.

بنابراین باید مشکلات را از زبان همین خبرنگاران و‌ رسانه های بومی شنید و از مطالبه های رک و پوست کنده شان نترسید که رسانه ها زبان‌گویای ملت ها هستند.

یادداشت از مریم ابراهیمی دینانی 

مطالب پیشنهادی