11:18 1401/01/30

به گزارش مفتاح وبه نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، شورای عالی آموزش و پرورش استان با حضور دکتر مرتضوی استاندار اصفهان، آیت الله طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه، تنی چند از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و اعضا و مدعوین در خانه معلم اصفهان برگزار شد.

دکتر مرتضوی، در این نشست، ضمن آرزوی توفیق بهره مندی همگان از فضائل پرخیر و برکت ماه ضیافت الهی، تصریح کرد: سه حوزه محتوا، نیروی انسانی و فضای آموزشی ارکان بنیادین آموزش و پرورش است که ما مکلف هستیم نسبت به آن توجه نظر ویژه ای معمول نماییم.

وی ادامه داد: در گزارشات مختلفی که به تهران واصل گردیده وضعیت مدارس را به صورت مستمر متذکر شده ایم و همواره بر ضرورت اجرای طرح های راهبردی و عملیاتی به منظور بهسازی و نوسازی اکثر مدارس در جغرافیای استان تاکید موکد شده است و در راستای سامان بخشی به این موضوع هم افزایی سازنده و اهتمام مجدانه مسئولان ملی و استانی بسیار موثر و حائز اهمیت است.

نماینده عالی دولت در استان اصفهان، خاطر نشان ساخت: در بحث نیروی انسانی متخصص بالغ بر ۲۱ هزار نفر کمبود داریم که با احتساب میزان بازنشستگان سالجاری، این میزان به ۲۸ هزار نفر افزون می شود و اگر در تعامل و همگرایی مسئولان ملی و استانی، این مشکل را سامان دهی بنماییم، به قطع بار بزرگی از دوش دولت در آینده نزدیک برداشته ایم.

استاندار اصفهان، تاکید کرد: برای تبدیل دانش آموز به یک شهروند دغدغه مند، از الان می بایست اقدامات آینده نگرایانه را اعمال نمود، همچنین در حوزه حضور سازنده و نافذ خیران مدرسه ساز اقدامات شایسته ای در حال پیگیری و انجام می باشد که نشان از شاخص فزاینده مولفه های مستحسن مسئولیت اجتماعی و اعتماد اجتماعی جاری در استان است.

دکتر مرتضوی بیان داشت: معلم با سیاست های برجای مانده از روند های اجرایی گذشته، ناچار است به سمت کارهایی برود که در شأن و جایگاه این عزیز که وارثین شغل انبیا هستند، نمی باشد. معلمین الگو های ممدوح و مبرز جامعه اند که می باید به آنها توجه ویژه شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: متاسفانه در ۲۴ سال گذشته اصفهان را با انواع ترفندها و پروپاگاندا به گونه ای معرفی و تبیین کرده اند که در اخذ اعتبارات در آخرین جایگاه کشوری قرار گرفته و پسرفت‌های جدی و ناگواری در این استان محقق شده که از آقای دکتر نوری، وزیر محترم آموزش و پرورش درخواست داریم، در راستای تغییر این نگاه مخرب و تبدیل آن به نگاهی سازنده در دولت مردمی سیزدهم این استان را معاضدت و حمایت نمایند.

برگزاری آزمون استخدامی 34 هزار 

وزیر آموزش و پرورش، در این نشست با تقدیر از فعالیت های انجام پذیرفته و اهتمام مجدانه دکتر مرتضوی در خصوص پیگیری های انجام شده به منظور رفع دغدغه های فرهنگیان و دانش آموزان و اولیاء، در ارتباط با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: این سند در سال ۱۳۹۰ شمسی تصویب شد و تمهیدات برای اجرای این سند در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: به همین دلیل مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در شهریور ۱۳۹۹ تاکید فرمودند: برنامه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین که شاخص‌مند هم باشد، تدوین شود؛ ما در جلسات مختلف پس از آسیب‌شناسی به این نتیجه رسیدیم که باید سند را در تعدادی از مناطق آموزشی اجرایی سازی نماییم.

وزیر آموزش و پروش، در خصوص نحوه تامین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش اصفهان، متذکر شد: بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز از محل ۳۴ هزار نفر آزمون استخدامی و بخشی هم از محل تعیین تکلیفی‌ها به استان تخصیص می یابد و البته بخش دیگر هم منوط به افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان است که از سال‌های آینده انجام خواهد شد تا تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان هم در مدارس حضور فعال و پویا پیدا نمایند.

دکتر یوسف نوری، تصریح کرد: به طور طبیعی اسفند سال گذشته و ابتدای امسال هم بخشی از این نیرو را ترمیم کردیم، ولی به حد کفایت نیست که امیدواریم در اقدامات سال‌های بعدی این کار محقق شود.

وی، در خصوص روند اجرای طرح رتبه‌بندی معلمین، متذکر شد: این لایحه با کش و قوس زیادی مواجه بود که در حدود ۱۰ سال است پیگیری آن به طول انجامیده؛ ولیکن خوشبختانه در دولت سیزدهم و در این مجلس با حمایت شورای محترم نگهبان به تصویب رسیده است. البته نسبت به لایحه‌ای که تحویل مجلس شد، تفاوت هایی دارد، ولیکن شروع بسیار خوبی است.

مطالب پیشنهادی