17:41 1400/10/27
 
به گزارش مفتاح وبه نقل از روابط عمومي دادگستري کل استان اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین جعفری رییس کل دادگستری استان در این جلسه پاسداشت میراث و آرمان‌های شهدا و انقلاب را مهمترین وظیفه دانست و بیان داشت: مهمترین محصول و نتیجه مجاهدت های شهدا و ایثارگران ما وجود امنیت پایدار و مثال زدنی حال حاضر حاکم در کشور است و در پاسداری از این میراث و نعمت بزرگ با تمام توان و قوا ایستاده ایم.

وی افزود: موضوع مجرمان حرفه ای و خطرناک به لحاظ آنکه تهدیدی برای امنیت شهروندان و اعتبار نظام محسوب می شود بسیار مهم و حساس بوده، از این رو با همکاری ضابطان و اشراف کامل اطلاعاتی از ارتکاب و تکرار جرم توسط آنها جلوگیری به عمل می‌آید.

ایشان تکمیل بانک اطلاعاتی جامع اینگونه افراد در شهرستان‌ها و ارسال آن به مرکز را خواستار شد و تأکید کرد: با عنایت به اینکه تکرار جرم موجب تشدید قرار و میزان مجازات ها در صدور آراء می شود، در پرونده ها با موضوع جرایم خشن لازم است سوابق متهم، استخراج و ضمیمه پرونده و به نظر قاضی برسد.

رییس دستگاه قضایی استان برخورد جدی با جرم سرقت را در دستور کار دستگاه قضایی استان اعلام و خاطرنشان ساخت: در حوزه جرم سرقت علاوه بر اعمال مجازات‌های متناسب برای مجرمان این جرم، استرداد اموال مسروقه و جبران خسارت و ضرر و زیان ناشی از آن در دستور کار قضات و ضابطان خواهد بود و باید کسانی که اموال مسروقه را خریداری می‌کنند، مورد رصد قرار گیرند.

حجت الاسلام و المسلمین جعفری ادامه داد: استفاده از تأسیسات ارفاقی و حقوقی به هیچ عنوان شامل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار نخواهد شد.

 

مطالب پیشنهادی