17:17 1400/10/27

به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرنگار پایگاه خبری پلیس، "سیپان کاشجیان" در دیدار سردار "محمدرضا میرحیدری" فرمانده انتظامی استان اصفهان و همراهان وی که به مناسبت تبریک میلاد حضرت عیسی (ع) و آغاز سال نوی میلادی انجام شد، بیان داشت: احساس امنیتی که امروز داریم را مدیون لطف خدای متعال و دیدگاه و رفتار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقلیت های مذهبی و خدمت رسانی نیروهای نظامی و انتظامی هستیم.
وی ادامه داد: جامعه ارامنه کشور ایران در ایام میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نو میلادی ساعات بسیار شاد و مفرحی داشتند و جشن های خوبی را برگزار کردند که امنیت آن را مدیون زحمات نیروهای انتظامی هستیم.
پیشوای اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران بیان کرد: کارکنان نیروی انتظامی با برخورد خوب ، مودبانه و بجای خود با اقلیت های مذهبی که ناشی از رهنمودهای فرماندهان انتظامی است احساس امنیت ما را افزایش داده اند.
وی اظهار داشت: ما در نصایح خود به جامعه ارامنه گفته ایم طوری زندگی کنند که کم ترین مزاحمت را برای نیروهای انتظامی داشته باشند و این نیروها فرصت داشته باشند در جاهای دیگر که به آنان نیاز است به موقع حضور یابند و امنیت را تامین کنند.
عالی ترین مقام مذهبی ارامنه جنوب ایران با اشاره به اینکه روزانه اخبار پلیس را دنبال می کند تصریح کرد: بسیاری از نیروهای نظامی، انتظامی و مرزبانان کشور در راه مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر جان خود را فدا می کنند و این مهم از کسی پوشیده نیست.
کاشجیان ادامه داد: از یک طرف روبه رو هستیم با جانفشانی های نیروهای مسلح ایران در مقابله با مواد مخدر و از طرفی دیگرشاهد این هستیم که استکبار جهانی به خود جرات می دهد و می گویند ایران با قاچاقچیان مواد مخدر مقابله نمی کند، چند هفته قبل مشاهده کردیم نیروهای استکبار خارج از مرزهای ما این سخنان گزاف را که ایران با مواد مخدر مقابله نمی کند بیان داشتند که نماینده ایران با ذکر نام و تاریخ و پرونده های دقیق ثابت کرد این حرف ها نابه جا و دروغ هستند و با بیان حقیقت دهان مغرضان را بست و هیچ کس نتوانست در مقابل این اسناد مطلبی بگوید.
پیشوای اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران سپس به تلاش های نیروی انتظامی برای برقراری امنیت در جامعه اشاره کرد و گفت: از اینکه توانستیم امسال هم در امنیت و آرامش کامل مراسم و برنامه های مخصوص میلاد حضرت عیسی (ع) و سال نوی میلادی را در اصفهان و جای جای ایران اجرا کنیم از نیروی انتظامی تقدیر و تشکر ویژه می کنم.
کاشجیان در پایان خاطر نشان کرد: من از جنابعالی و تمامی نیروهای خدوم پلیس به خاطر این آرامش و امنیتی که برای مردم به خصوص شهروندان ارمنی خود ایجاد کرده و می کنید تقدیر و تشکر ویژه می کنم و دعا می کنم در سال جدید میلادی در خدمت به مردم موفق و پیروز باشید.
استان اصفهان از امن ترین مناطق کشور
سردار "محمدرضا میرحیدری" نیز در این دیدار ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت عیسی (ع) و همچنین سال نو میلادی خدمت پیشوای بزرگ ارامنه اصفهان و جنوب ایران و هموطنان ارمنی از همدلی و همیاری شهروندان ارمنی تقدیر کرد و گفت: امیدوارم سال جدید سال پرخیر و برکتی برای همه هموطنان مسیحی در ایران عزیز باشد و از خدای متعال برای شما آرزوی عزت و سربلندی دارم.
وی ضمن تقدیر از پیشوای ارامنه جنوب ایران بخاطر اینکه رسما اعلام کرد در ایام شهادت دخت نبی اکرم حضرت "فاطمه الزهرا" (س) جشنی برگزار نمی شود و جشن ها را به تعویق انداختند بیان داشت: سپاسگزاری خود را از این نگاه معنوی که داشتید اعلام می کنیم.
فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: احترام به سایر ادیان در انقلاب اسلامی تاکید شده و این نگاه ویژه و احترام به حقوق سایرین باعث شده وضعیت و تعامل خوبی بین ارامنه محترم اصفهان و سایر شهروندان برقرار شود.
سردار میرحیدری، استان اصفهان یکی از امن ترین مناطق کشور عنوان کرد و گفت: علی رغم اینکه دشمنان بدنبال ایجاد نا امنی در کشور هستند، مناعت طبع مردم ایران و شعور و توجهات به حوزه دینی و اخلاقی باعث شده امنیت پایداری در کشور حاکم شود.
فرمانده انتظامی استان اصفهان افزود: مردم کشور ما چه مسلمان چه غیرمسلمان دو ویژگی خداجویی و عدالت محوری را دارند و هرجا دفاع از مظلوم باشد ایرانی دفاع می کند ودین و مذهب برایش فرق نمی کند.
وی از تعامل و همکاری جامعه ارامنه اصفهان با پلیس تقدیر کرد و گفت: از جنابعالی در ارتباط با موضوعات مختلف که تعامل با پلیس دارید تشکر می کنم.

مطالب پیشنهادی