15:19 1400/10/18
 

به گزارش مفتاح و به نقل از  ایسنا، اصغر سلیمی درباره پیش‌بینی نشدن اعتبار به منظور احیای رودخانه زاینده‌رود و مقابله با پدیده فرونشست زمین در لایحه بودجه ۱۴۰۱، اظهار کرد: با بررسی‌هایی که در لایحه بودجه انجام داده‌ام، ظاهراً ردیف بودجه‌ای برای احیای زاینده‌رود و فرونشست زمین پیش‌بینی نشده است که البته پس از بررسی در کمیسیون‌های مختلف اگر مورد یا موضوعی در لایحه بودجه فراموش شده باشد، می‌توان به آن اضافه کرد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوعِ فرونشست زمین در کشور و به ویژه در استان اصفهان و موضوع کم‌آبی و احیای رودخانه زاینده‌رود، لازم است در این باره تمهیدات خاصی اندیشیده شود و ردیف بودجه ویژه‌ای برای این منظور در نظر گرفته شود تا بتوانیم با کارهای علمی از فرونشست زمین جلوگیری و رودخانه زاینده‌رود را نیز احیا کنیم. انتظار داریم دولت و مجلس در این باره جدیت بیشتری از خود نشان دهند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس، تصریح کرد: لایحه بودجه مشکلاتی دارد و هنوز روی موضوع صادرات و قیمت نفت ابهاماتی وجود دارد که باید ببینیم درآینده به چه سمتی پیش می‌رود. سال گذشته هم پیش‌بینی‌هایی درباره قیمت نفت و میزان فروش آن در بودجه شده بود که محقق نشد.

سلیمی خاطرنشان کرد: کلیات بودجه باید توسط کمیسیون تلفیق بررسی نهایی شود و برای تصویب به صحن علنی مجلس بیاید که به احتمال قوی به تصویب می‌رسد. البته برخی مفاد بودجه با واقعیت‌ها فاصله دارد.

مطالب پیشنهادی