15:35 1400/10/13

به گزارش مفتاح و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی، عصر روز یکشنبه در جلسه کارگروه آموزش، پژوهش و فناوری در استانداری با انتقاد از اینکه اصفهان دارای هیچ بِرند موفقی نیست، افزود: این در حالیست که برخی بِرندها در کشورهای دیگر بسیار موفق بوده‌اند ولی در استان اصفهان با این همه ادعا، اتفاقی در این  زمینه رُخ نداده است.

وی تاکید کرد: این مهم باید نیز در جلسات کارگروه پژوهشی استان مورد بررسی و سیاستگذاری قرار گیرد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: مقوله سیاستگذاری در حوزه‌های پژوهشی استان نیازمند گام جدی و رو به‌ جلوست.

وی افزود: با توجه به جایگاه استان که دارای ظرفیت‌های اقتصادی قابل‌ توجهی است باید در عرصه سیاست‌های کلی پژوهش بطور جدی وارد عمل شد.

مرتضوی خاظهار داشت: با توجه به شکل‌گیری این کارگروه در استانداری و جایگاه حاکمیتی این مجموعه، سیاستگذاری در حوزه پژوهش باید بعنوان موضوعی مهم،  مطمح نظر دست‌اندرکاران قرار گیرد.

استاندار اصفهان گفت: در این راستا باید بر مبنای گردش مالی استان، بنگاه‌های اقتصادی موجود را به سمتی هدایت کرد تا بتوانند هم حوزه‌های پژوهشی و آموزشی را در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تقویت کنند و هم باری از دوش استان بردارند.

مرتضوی افزود: به این منظور باید کارگروه پژوهشی با نگاه راهبردی برای شناسایی مشکلات و نیازهای استان در حوزه‌های مختلف از جمله آلودگی هوا، ترافیک، اقتصاد، آسیب‌های اجتماعی و دیگر بخش ها وارد عمل شود و سیاستگذاری کند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: از سال آینده، جلسات این کارگروه باید در سه ماهه اول سال برگزار شود تا برای طول سال برنامه‎‌ریزی و اولویت‌سنجی‌ لازم در گروه‌های کاری مربوطه صورت گیرد.

مطالب پیشنهادی