16:58 1400/10/07

به گزارش مفتاح وبه نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ عبدالحسین پارسایی‌راد معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: با پیگیری‌های حقوقی از سوی این اداره‌کل در راستای رفع تصرف اراضی ملی استان اصفهان و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص، از ابتدای سال تا کنون ۴۰۹ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال اخذ شده است.  

 وی افزود: این آرا مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با متصرفان و زمین‌خوارانِ بیش از یکهزار و ۲۳۲ هکتار از اراضی ملی در سطح استان اصفهان بوده است.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: ۵۵ فقره رای قطعی قضایی در راستای رفع تصرفات غیر مجاز اجرا شد که به تبع آن بیش از ۳۴ هکتار از اراضی ملی در سطح استان به دولت اعاده شد.  

 وی ادامه داد: به موجب دست درازی به بیش از ۶ هزار و ۱۱ هکتار از اراضی دولتی، ۸۰ مورد طرح دعوی و پرونده حقوقی علیه اشخاص متخلف تشکیل شده است.  

پارسایی راد گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.  

 وی با تاکید بر جدیت این اداره‌کل در برخورد با متصرفان اراضی ملی اذعان داشت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان نسبت به اشخاصی که اقدام به دست‌اندازی به اراضی ملی می‌کنند به‌هیچ وجه مسامحه نخواهد کرد.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از اراضی ملی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری   به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهند داشت. 

 
 
 

مطالب پیشنهادی