16:41 1400/10/07

بمنظور جلوگیری از تصادفات جاده‌ای استان انجام می‌پذیرد؛ تسریع در رفع نقاط حادثه‌خیز محورهای شمالی اصفهان

به گزارش مفتاح وبه نقل از  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۱۶۰ نقطه حادثه خیز در سطح استان شناسایی شده است عنوان کرد: از این میزان ۴۸ مورد در اولویت قرار دارد که بخش عمده‌ای از آن اقدام و رفع خطر شده و مابقی نیز در دستور کار است.  

وی افزود: مبحث ترافیک، حوادث استان و عبور و مرور خودرو‌ها موضوعی بسیار قابل توجه است لذا یکی از اولویت‌های این اداره‌کل در سطح استان، رفع نقاط حادثه‌خیز و تبدیل و ارتقای محورهای موجود از راه‌های اصلی به بزرگراهی و راه‌های بزرگراهی به آزادراه‌ها است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت پروژه‌های راهسازی شهرستان کاشان اذعان داشت: این شهرستان به دلیل برخورداری از محورهای ترانزیتی و تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین از محورهای آن، رفع نقاط حادثه خیز با هدف کاهش تصادفات در این محورها بسیار قابل توجه است.  

 وی گفت: یکی از این پروژه‌ها احداث باند دوم بادرود کاشان است که از سال ۱۳۹۵ عملیات اجرایی آن آغاز شده و تا کنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. همچنین در صورت تامین اعتبارات لازم تا پایان سال تکمیل می‌شود.  

 قاری‌قرآن با بیان اینکه هدف از اجرای این پروژه ایمن سازی محور و کاهش تصادفات رخ به رخ بوده است اذعان داشت: پروژه باند دوم بادرود کاشان جمعاً به طول ۲۶ کیلومتر و طی دو قطعه در حال انجام است.  

 وی اعتبار هزینه شده برای این پروژه را ۷۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و توضیح داد: اقدامات انجام شده و احجام فنی به کار رفته تا کنون شامل ۱۱۳ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۰۸ هزار و ۵۰۰ مترمکعب خاکریزی، ۷۱ هزار و ۲۸۰ مترمکعب اساس و زیراساس، چهار هزار و ۸۰۶ مترمکعب بتن ریزی، ۷۵.۶ تن آرماتوربندی و ۵۳ هزار و ۷۰۰ تن آسفالت گرم بوده است. همچنین شانه سازی این محور نیز در دست اقدام است.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت پروژه باند دوم محور کاشان-برزک-ورکان اظهار کرد: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۹۷ در دستور کار قرار گرفت و تا کنون دارای ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی است.  

 وی افزود: این پروژه طی دو قطعه در دست انجام است و تا کنون برای اجرای آن ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.  

 قاری‌قرآن بیان داشت: از جمله اقدامات و احجام فنی به کار رفته در این پروژه شامل سه میلیون و ۷۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۱۷۴ هزار مترمکعب خاکریزی، ۶۵ هزار و ۲۵۰ مترمکعب زیراساس و اساس، یکهزار و ۳۳۵ مترمکعب بتن ریزی، ۲۱ تن آرماتوربندی و ۲۹ هزار و ۴۴۱ تن آسفالت گرم بوده است.  

 وی از دیگر پروژه‌های حوزه شهرستان کاشان به پروژه آسفالت کنارگذر شرقی کاشان (سردار شهید کریمی) اشاره کرد و گفت: این پروژه با اعتبار هزینه شده ۴۵ میلیارد ریال دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی است که در صورت تامین اعتبارات لازم سال آینده تکمیل می‌شود.  

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: تکمیل عملیات پلسازی و راهسازی محور سفید شهر – کاشان و نوش‌آباد و علی آباد نیز با هدف رفع نقاط حادثه خیز از سال ۱۳۹۶ در دستور کار قرار گرفت و دارای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.  

 وی اضافه کرد: عملیات اجرایی و احجام فنی به کار رفته در این پروژه تا کنون شامل پنج هزار و ۷۵۰ مترمکعب خاکبرداری، سه هزار و ۵۵۰ مترمکعب خاکریزی، سه هزار و ۲۷۰ مترمکعب زیراساس و اساس ۶۲۳ مترمکعب بتن ریزی و ۹.۸ تن آرماتوربندی بوده است.  

 قاری‌قرآن بیان داشت: در راستای ایمن سازی محور فخره کاشان (ابوزیدآباد کاشان)، عملیات اجرایی احداث باند دوم این محور از سال ۱۳۹۸ و طی سه قطعه آغاز شد.  

وی گفت: قطعه اول به طول شش کیلومتر به بهره برداری رسیده، قطعه دوم به طول چهار کیلومتر در ست اجرا بوده و مطالعات ما بقی مسیر نیز در حال انجام است.  

 
 

مطالب پیشنهادی