14:22 1400/10/07
 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ کارخانه فرآورده‌های گوشتی راک که می‌توانست غذای روزانه ۶۰۰ هزار نفر را تأمین کند پنج سالی از نفس افتاده است، مدیر عامل این کارخانه گفت : اقساط این واحد صنعتی بعد از گرفتن تسهیلات سرمایه در گردش به دلیل مشکلات تولید به موقع پرداخت نشد و به همین دلیل بانک کارخانه را تعطیل کرد.

کاظم زاده با اشاره به بیکار شدن حدود 130 نفر با تعطیلی این واحد تولیدی افزود: ارزش مالی کارخانه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد شد اما بانک کل کارخانه را به خاطر ۸ میلیارد تومان تسهیلات تصرف کرد .
به گفته وی بانک این مقدار پول را با نرخ سود مرکب چندین برابر مقدار واقعی محاسبه کرده اند .

مدیر کارخانه ادامه داد: با وجود مراجعه مکرر به بانک برای تسویه بدهی بانک و قول مسئولان وقت هیچ گونه همکاری برای بازگشایی کارخانه صورت نگرفت و حالا بیش از ۴ سال از تعطیلی کارخانه می گذرد .
ایروانی مدیر کل وقت دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری اصفهان تیرماه امسال در ارتباط تلویزیونی با شبکه اصفهان قوا داده بود : با تشکیل کمیته ای متشکل از استانداری، اتاق بازرگانی و نماینده سرمایه گذار و بانک زمینه بازگرداندن این کارخانه فراهم می‌شود.
در این کارخانه در هرشیفت ۱۳۰ کارگر مشغول به کار بودند و در صورت پرداخت بدهی مطابق با قوانین بانک مرکزی دوباره چرخ‌های این کارخانه به حرکت در می‌آید.

مطالب پیشنهادی