14:16 1400/10/07
 
 

 

به گزارش مفتاح، مدیر کل بیمه سلامت در خصوص نسخه الکترونیک ادامه داد: با اجرای طرح نسخه الکترونیک علاوه بر مدیریت هزینه های نظام سلامت و شفافیت در درمان بیماران ، اشتباهات نسخه خوانی کاهش پیداکرده و دغدغه بیمه شدگان از اینکه برگه دفترچه تمام شده یا دفترچه بیمه اعتبار دارد یا خیر تمام می شود.

حسین بانک در ادامه بیان کرد : بیمه سلامت در اجرای نسخه الکترونیک در موارد استثنائی مثل قطعی برق و اینترنت و یا مشکلات احتمالی دیگر آماده همکاری با موسسات درمانی طرف قرارداد است تا در روند درمان مردم خلل ایجاد نشده و بیماران سرگردان نشوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان اصفهان در بخش دیگر از صحبت های خود به تمدید سیستمی بیمه نامه ها اشاره کرد و افزود: با توجه به الکترونیک محور شدن سازمان بیمه سلامت و صیانت از سلامت بیمه شدگان در  استمرار شیوع ویروس کرونا و لزوم کاهش تردد به دفاتر پیشخوان ، پوشش بیمه های که اعتبار آنها در بازه زمانی سال 1400 منقضی می شود از جمله بیمه های صندوق سلامت همگانی ، روستائیان و کارکنان دولت (صرفاً بیمه شدگان اصلی و تبعی یک) به صورت سیستمی تا پایان خرداد 1401 در سامانه بیمه سازمان بیمه سلامت تمدید شد. سایر صندوقهای بیمه ای با توجه به شرایط خاص که دارند باید درخواست تمدید اعتبار بیمه خود را به صورت گروهی یا فردی به بیمه سلامت اعلام نمایند.

دکتر بانک گفت : بیمه شدگان عزیز می توانند از طریق مراجعه به سامانه شهروندی به آدرس bimehsalamatiranian.ir یا برنامه موبایلی بیمه سلامت من ضمن دسترسی به پرونده پزشکی خود، آخرین وضعیت بیمه ای ، تاریخچه خدمات دریافت شده و کد رهگیری خدمات را مشاهده نمایند. همچنین در صفحه جست وجوی مراکز خدمات سلامت می توانند مرکز و یا پزشک مورد نظر خود را پیدا کنند .

دکتر بانک در پایان به راههای ارتباطی سازمان اشاره کرد و گفت: بیمه شدگان می توانند می‌توانند سوالات، شکایت، انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق مرکز تماس شبانه روزی ۱۶۶۶ و یا سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات به آدرس shekayat.ihio.gov.ir با ما در میان بگذارند.

 

 

مطالب پیشنهادی