17:12 1400/10/04

آخرین خبرها از حریق در کارخانه ریسندگی و بافندگی در مورچه‌خورت  ۷ ساعت تلاش برای مهار آتش‌سوزی در کارخانه جمیل نخ

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از ایسنا، منصور شیشه‌فروش درباره این حادثه  اظهار کرد: ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز گذشته (جمعه، ۳ دی‌ماه) وقوع حادثه آتش‌سوزی در کارخانه ریسندگی و بافندگی جمیل نخ در مورچه‌خورت و خارج از شهرک صنعتی مورچه‌خورت اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله بعد از وقوع حادثه مدیریت بحران شهرستان شاهین‌شهر با حضور فرماندار شاهین‌شهر و مسئولان اداره برق، هلال احمر، فوریت‌های پزشکی، شهرداری و سازمان آتش‌نشانی شاهین شهر فعال شد و تیم‌های آتش نشانی از شهرک صنعتی بزرگ، شهرک صنعتی مورچه خورت و در ادامه از شهرداری اصفهان به محل حادثه اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از مهار کامل این حریف بعد از ۷ ساعت تلاش و در ساعت ۱۲ و نیم شب گذشته خبر داد و گفت: حدود ۵۰ نیروی عملیاتی و بیش از ۲۰ دستگاه اطفائیه و خودروهای سبک و سنگین، خودروهای آبرسان، آمبولانس و اطفای حریق در محل حادثه استقرار داشتند، همچنین برق منطقه قطع شد تا مشکلی ایجاد نشود.

وی با بیان اینکه حجم زیادی از پنبه در حیاط این واحد تولیدی تجمیع شده بود، توضیح داد: آتش از دپوی حیاط شروع شد، به تدریج به سوله اصابت کرد و سقف سوله پایین آمد. تلاش آتش نشانان این بود که از سرایت آتش به سوله‌های دیگر جلوگیری کنند، چون ۶ سوله دیگر با حجم زیادی الیاف و پنبه وجود داشت. از اداره راهداری درخواست اعزام لودر شد تا پنبه‌ها را از کارخانه خارج کند و آب مورد نیاز برای اطفای حریق تأمین شد.

شیشه‌فروش در ادامه با تأکید بر اینکه تمام واحدهای صنعتی مکلف هستند در برابر حوادثی همچون حریق، سیل و زلزله بیمه باشند، گفت: این واحد تولیدی بیمه بود و قرار است بیمه ارزیابی خسارات را پیگیری کند. همچنین در همه واحدهای صنعتی باید مسئول ایمنی مستقر باشد، آموزش‌های دوره‌‍ای، استانداردسازی کلیه فعالیت‌ها و الزامات ایمنی هنگام چیدمان، انبار و حمل و نقل رعایت شود.

وی با بیان اینکه به همه شهرداری‌های استان اعلام شده سازهای پرخطر را شناسایی کنند، افزود: به اداره صنعت، معدن و تجارت و شهرک شهرک‌های صنعتی استان اعلام کرده‌ایم بازدید ایمنی از واحدهای صنعتی داشته باشند و اخطارهای لازم را بدهند، بازرسان کار نیز باید در همه صنایع و واحدهای تولیدی مستقر باشند و علت حوادث را بررسی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه علت این حادثه باید توسط کارشناسان بررسی و اعلام شود، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این حادثه خسارت جانی نداشتیم و فقط دو آتش نشان مصدوم و به‌صورت سرپایی مداوا شدند. اکنون نیز خطر به طور کامل برطرف شده است.

  •  

مطالب پیشنهادی