11:18 1400/10/01
به گزارش مفتاح و به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز همدان، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست صمیمی با مدیران، اصحاب و اهالی رسانه و مطبوعات استان همدان با بیان اینکه از سال ۱۳۹۷ تا کنون نزدیک به ۱۵۰ هزار تن کاغذ به استان همدان اختصاص داده شده است، افزود: قصد داریم با استفاده از ارز نیمایی، کاغذ دولتی وارد و آن را در بین مطبوعات توزیع کنیم.

فرشاد مهدی پور با اشاره به اینکه تیراژ مطبوعات کاهش یافته است، تأکید کرد: آمار عرضه کاغذ در بازار آزاد و واردات آن متوازن نیست.

وی با بیان اینکه اگر یارانه حمایتی به رسانه‌ای اختصاص پیدا نمی‌کند به علت بی‌نظمی در انتشار است، تصریح کرد: با افزایش تعداد رسانه‌ها میزان حمایت از این حوزه نیز کاهش می‌یابد.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه صندوق هنر ذا فرصت بسیار خوبی برای حمایت از هنرمندان و روزنامه نگاران عنوان کرد و گفت: اکنون بیش از ۶ هزار نفر از روزنامه نگاران در این صندوق عضو هستند.

مهدی پور افزود: فراخوان عضویت روزنامه نگاران در این صندوق ۲ هفته پیش منتشر شد و از خبرنگاران و اهالی رسانه دعوت می‌کنیم برای بهره مندی از حمایت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این صندوق عضو شوند.

وی تصریح کرد: بیمه‌ای که از طریق صندوق هنر ارائه می‌شود شامل گروه مشاغل سخت و زیان آور نیست و خبرنگاران برای بهره مندی از بیمه مشاغل سخت باید توسط مدیران مسوول رسانه بیمه شوند.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: کسی که از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز رسانه دریافت کرده، وظیفه دارد همه نیرو‌های خود را بیمه کند.

این مسئول تأکید کرد: ضابطه و سرفصل‌های قانونی کار در رسانه‌ها تعریف شده و مشکلات این بخش باید در نهاد رسانه حل و فصل شود.

 
 

مطالب پیشنهادی