به گزارش مفتاح و به نقل ازپايگاه خبري پليس، سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" گفت: امروزه در شبکه‌هاي اجتماعي شاهد روش‌هاي جديدي از کلاهبرداري هستيم که با شگرد مهندسي اجتماعي کاربران را به درگاه‌هاي جعلي بانکي هدايت مي‌کنند و اقدام به برداشت از حساب آنها مي کنند.

اين مقام انتظامي عنوان داشت: کلاهبرداران با تطميع کاربران براي گرفتن بن تخفيف کالا، به بهانه‌هاي واهي بعد از دريافت وجه ديگر پاسخگوي فرد نيستند و حتي ممکن است کاربران را به درگاه‌هاي جعلي بانکي هدايت کرده و با سرقت اطلاعات بانکي آنها، اقدام به کلاهبرداري کنند.

سرهنگ مرتضوي افزود: بن‌هاي تخفيفي در فروشگاه‌هاي معتبر فاقد ارزش ريالي بوده و حتي در صورت خريد کالا و دريافت بن تخفيف کالا ممکن است کالاي خريداري شده ارسال نشود و يا در صورت ارسال، اجناس نامرغوب و با ارزش ريالي بسيار پايين‌تر از مبلغ دريافتي به مشتري تحويل داده مي شود.

رئيس پليس فتای استان اصفهان خاطر نشان كرد: گزارشات و تماس‌هاي متعددي توسط شهروندان در خصوص کلاهبرداري از طريق پيام هاي جعلي و اغوا کننده به پليس فتا واصل مي‌شود، کاربران به هيچ وجه به پيامک‌هايي که منبع و مبناي آن مشخص نيست اعتماد نکنند و قبل از واريز هرگونه وجه، ضمن رويت کالا از صحت و سقم آن اطمينان حاصل کنند.

هشدار پلیس فتا در خصوص نکات امنیتی گروهای درسی دانش آموزان

مطالب پیشنهادی