13:53 1400/06/28
 
 
به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری صدا و سیما از رادیو اربعین، آقای علیرضا رشیدیان، با بیان اینکه سامانه «سماح» بسته نیست و در برخی از استان‌ها که هنوز سهمیه آن‌ها پر نشده است، ثبت‌نام ادامه دارد، گفت: امروز ظهر پالایش مجددی از ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سماح انجام خواهد گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: کسانی که ثبت‌نام آن‌ها قطع می‌شود باید گذرنامه خود را به نزدیک‌ترین دفاتر زیارتی در محل سکونت خود که آدرس‌های آن‌ها در سامانه سماح وجود دارد ارائه کنند و همکاران ما این گذرنامه‌ها را برای سازمان ارسال می‌کنند و از طریق کنسولگری‌های عراق در شهر‌های مشهد، تهران و اهواز صدور ویزا برای این افراد انجام می‌شود.

آقای رشیدیان با بیان اینکه سرعت صدور ویزا از روز گذشته رشد خوبی داشته است، خاطرنشان کرد: ۸ هزار گذرنامه تاکنون ارسال شده است که تا دیشب برای ۴۴۰۰ گذرنامه ویزا صادر شده و تحویل ما داده شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اسامی کسانی که ویزا دریافت می‌کنند، در سامانه بارگذاری می‌شود و باتوجه‌به سیستم مشترکی که بین سامانه سماح و سازمان هواپیمایی کشور وجود دارد افرادی که نام آن‌ها قطعی شده و ویزا دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای رزرو و خرید بلیت عراق برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی اقدام کنند.

آقای رشیدیان با بیان اینکه بر اساس رایزنی‌هایی که با سازمان هواپیمایی صورت‌گرفته قرار شده برای ۶۰ هزار نفر زائر اربعین حسینی بلیت سفر به عراق بر اساس قیمت مصوب صادر شود، خاطرنشان کرد: اسامی کسانی که صدور ویزای آن‌ها قطعی شده است به سازمان هواپیمایی کشور اعلام می‌شود این سازمان نیز بر روی سامانه شرکت‌های هواپیمایی قرار می‌دهد و مراکز فروش بلیت باید برای این ۶۰ هزار نفر بلیت به قیمت مصوب صادر کنند و اگر تخلفی در این زمینه صورت بگیرد با این مراکز برخورد می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه تاکنون فروش بلیت برای اربعین در مورد کسانی که اسامی آن‌ها قطعی شده، انجام نشده است، چرا که فروش بلیت بعد از صدور روادید انجام می‌شود در پاسخ به این سؤال که برخی از افراد می‌گویند که دو دوز واکسن کرونا را زده‌اند، ولی سامانه سماح واکسیناسیون آن‌ها را تأیید نمی‌کند، گفت: بله ما مواردی داشتیم که افرادی واکسن زده‌اند، ولی پایگاهی که واکسیناسیون آن‌ها انجام داده است اطلاعات آن‌ها را در سامانه وزارت بهداشت ثبت نکرده و، چون سامانه سماح به سامانه وزارت بهداشت وصل است این افراد در هنگام ثبت‌نام با این پیام روبرو می‌شوند که واکسن نزده‌اند.

آقای رشیدیان ادامه داد: این افراد باید از طریق دانشگاه علوم پزشکی محل سکونتشان به مکان‌ها و بخش‌هایی که واکسن زده‌اند مراجعه کنند تا اطلاعات واکسیناسیون آن‌ها در سامانه وزارت بهداشت ثبت شود.

 

مطالب پیشنهادی