14:14 1400/06/17

به گزارش مفتاح وبه نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ" ایوب گرامی" در گفت و گو با خبرنگار  بیان داشت: کلانتری ها و پاسگاه ها از مهمترین یگان های نیروی انتظامی و به عبارتی سرپنجه های ناجا به شمار می آیند و از طرفی دیگر اولین جایی هستند که هر فرد آسیب دیده ای به آن پناه می آورد و از همین رو هم مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در دیدارهای خود با مسئولان ناجا بر توجه به این مکان ها تاکید داشتند.

وی افزود: درهمین راستا طرح تحول در کلانتری ها و پاسگاه طی چند سال اخیر در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت و در این زمینه نیز کمیسیونی در ناجا و تمامی فرماندهی انتظامی استان ها به نام کمیسیون تحول کوپ تشکیل شد که در جلسات این کمیسیون به صورت تخصصی موضوع تحول در کلانتری ها بررسی و نسبت به رفع مشکلات و موانع آن اقدام و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه یکی از اقدامات لازم در راستای اجرای طرح تحول در کلانتری ها و پاسگاه ها را بکارگیری نیروهای متخصص و هوشمند در این مکان ها عنوان کرد و اظهار داشت: امروز مهم ترین ، قابل توجه ترین ، حساس ترین و با ارزش ترین تحول در هر سازمانی ایجاد تحول در منابع انسانی آن سازمان است .

این مقام انتظامی با بیان اینکه ناجا در حوزه نیروی انسانی به کیفیت نیروها بیش از کمیت آنها اهمیت می دهد اظهار داشت: در جذب نیروها علاوه بر اینکه به دنبال افراد متعهد، انقلابی، ولایتمدار و دارای روحیه ایثارگری و بسیجی و افرادی که خود را سرباز امام زمان (عج) بدانند هستیم، دارا بودن تخصص و آی کیوی بالا نسبت به بقیه افراد جامعه نیز برای ما اهمیت بیشتری دارد چون هوش بالا عامل موفقیت در ماموریت ها خواهد بود و از طرفی تجهیزات ، سیستم ها و کارهای هوشمند همه نیازمند انسان هوشمند است.

سرهنگ گرامی تصریح کرد: پس از جذب انسان های زبده، متخصص و باهوش در کلانتری ها بایستی آموزش های لازم در جهت تربیت پلیس حرفه ای و پلیس در تراز انقلاب و نظام اسلامی به آنها ارائه شود.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کلانتری ها به مانند یک درمانگاه عمومی که از هر تخصصی اندکی در آن وجود دارد تشبیه کرد و با اشاره به وجود برخی تخصص های مورد نیاز همچون آگاهی، مبارزه با مواد مخدر، اطلاعات و...در کلانتری ها و پاسگاه ها اظهار داشت: پس از جذب نیروها، براساس ارزیابی و سنجش هوش آنها، آموزش های لازم ارائه و از آنها در تخصص های مورد نیاز در کلانتری ها استفاده می شود.

وی یکی از اقدامات دیگر در حوزه تحول کلانتری ها و پاسگاه ها را تقویت واحدهای مشاوره و مددکاری در آنها عنوان کرد و گفت: امروز اکثر قریب به اتفاق کلانتری ها و پاسگاهای استان اصفهان که در رنج ویژه قرار دارند از این واحدها برخوردارند اما کلانتری هایی که چارت سازمانی آنها پائین است از داشتن این واحدها محرومند که در تلاشیم تا در طرح تحول همه کلانتری ها و پاسگاه های استان از وجود کارشناسان مشاوره بهره مند شوند.

سرهنگ گرامی، واحد مشاوره را حساس ترین ، مهم ترین و ارزشمند ترین بخش در کلانتری ها و پاسگاه ها عنوان کرد و گفت: وجود مشاوره قوی در کلانتری ها باعث صرف جویی در وقت و هزینه مردم می شود و چون جلوی ارجاع بسیاری از پرونده ها به مراجع قضائی را می گیرد باعث کاهش ماموریت های بی مورد ماموران شده و جلوی خستگی و فرسودگی آنان را می گیرد.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان اصفهان در ادامه هوشمند سازی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در طرح تحول کلانتری ها و پاسگاه ها عنوان کرد و با اشاره به شعار هفته ناجا امسال با عنوان "پلیس هوشمند، امنیت پایدار" خاطر نشان کرد: پلیس هوشمند نیازمند تجهیزات و سیستم های هوشمند است و در همین راستا هم اقدامات خوبی برای اختصاص تجهیزات هوشمند به کلانتری ها و اتصال سیستمی آنها به سامانه های هوشمند انجام گرفته و امروز بحمدالله با تعاملات صورت گرفته بالای 80 درصد از کلانتری های استان اصفهان  در راستای افزایش سرعت و سهولت بیشتر در ارجاع پرونده های مردم به سامانه های دستگاه قضائی متصل هستند.

این مقام انتظامی اذعان کرد: هرچند که وضعیت حال حاضر از نظر اتصال سیستمی کلانتری ها به سامانه های دستگاه قضائی خوب و مطلوب است اما انتظار داریم که شرایط از این هم که هست بهتر شود به طوری که در آینده حتی یک مورد را هم شاهد نباشیم که پرونده به صورت دستی از کلانتری به دستگاه قضائی برده می شود.

سرهنگ گرامی، ایجاد تغییرات در ساختمان، تجهیزات، لباس، مناسب سازی ورودی کلانتری ها و تغییر در نوع برخورد و رفتار ماموران با مراجعان و قرار دادن میز خدمت را از دیگر موارد مورد توجه در طرح تحول کلانتری ها و پاسگاه ها عنوان کرد و اظهار داشت: از کارشناسان، نخبگان و صاحب نظران و عموم مردم هم انتظار داریم تا ما را در اجرای هرچه بهتر این طرح کمک کرده و هر گونه نظر و پیشنهادی برای ایجاد تحول در کلانتری ها و پاسگاه ها و بهتر شدن خدمت رسانی در این مکان ها دارند را از طریق ارتباط با سامانه تلفنی 197 ارائه کنند تا در کمیسیون مربوطه مطرح و در خصوص آنها تصمیمات لازم گرفته شود.

مطالب پیشنهادی