11:06 1400/06/11

به گزارش مفتاح وبه نقل از روابط عمومی سازمان راه و شهرسازی، امیر زاغیان معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت خدمات روبنایی مسکن‌مهر استان و تعهدات این اداره‌کل اظهار کرد: احداث خدمات روبنایی در سایت‌های مسکن‌مهر در راستای تحقق برنامه‌های تدوین شده برای توسعه خدمات و رفاه ساکنان شریف مسکن‌مهر و با هدف بهبود کیفیت زندگی آنان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: احداث خدمات روبنایی در سایت‌های مسکن‌مهر استان اصفهان مطابق با شیوه‌نامه ابلاغی صورت می‌پذیرد و تعهدات اداره‌کل راه و شهرسازی این استان نیز مبنی بر تهیه زمین و تامین اعتبار یک سوم از کل آن است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: بر این اساس تا کنون 14 مدرسه در سایت‌های مسکن‌مهر استان در شهرهای کاشان، شاهین‌شهر، نایین، خمینی‌شهر، ورزنه، گرگاب، شهرضا، گلشن (دهاقان) و گلپایگان در حال احداث بوده، که 7 باب آن دارای پیشرفت فیزیکی 100 درصد و تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه مدارس بصورت 6 کلاسه، 9 کلاسه و 12 کلاسه و یک مجتمع آموزشی احداث شده است اذعان داشت: زیربنای اختصاص داده شده برای ساخت این تعداد مدارس مجموعاً  1.47 هکتار بوده است.

زاغیان افزود: مطابق با برنامه اجرایی سال 1400 نیز احداث 6 باب مدرسه دیگر برنامه‌ریزی شده است.

وی در خصوص وضعیت احداث مساجد در سایت‌های مسکن‌مهر استان اصفهان اذعان داشت: در 21 سایت مسکن‌مهر استان، تهیه زمین و پرداخت یارانه جهت احداث مساجد صورت گرفته است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه از این تعداد 12 مسجد تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است گفت: مابقی آن نیز جهت تکمیل به اداره اوقاف و امور خیریه استان تحویل شده و هزینه های آن در چارچوب مربوطه پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: این مساجد در سایت‌های مسکن‌مهر شهرهای کاشان، قمصر، شاهین‌شهر، نایین، نجف‌آباد، گلپایگان، شهرضا، خمینی‌شهر، خوانسار، بادرود، نطنز، خالدآباد، چادگان، داران، دهاقان، ورزنه، اردستان، فریدونشهر و آران و بیدگل واقع شده است.

زاغیان عنوان کرد: برای احداث یک باب کلانتری در سایت مسکن‌مهر شهر کاشان، در سنوات گذشته تامین زمین و اختصاص مبلغ 140 میلیون تومان یارانه انجام پذیرفته، همچنین در برنامه اجرایی سال 1400 نیز  احداث 2 باب کلانتری در شهرهای تیران و شاهین‌شهر مدنظر قرار گرفته است.

مطالب پیشنهادی