18:36 1400/06/07
 
 

به گزارش مفتاح وبه نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس  در خصوص بازدید چهار ساعته از زندان اوین گفت: در این بازدید رئیس مجمع نمایندگان استان تهران حجت الاسلام والمسلمین تقوی نیز حضور داشتند و ضمن برگزاری یک جلسه با مسئولان سازمان زندان‌ها و نماینده ویژه دادستان در خصوص مسائل پیش آمده اخیر بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اینکه تاکید این کمیسیون بر حفظ کرامت انسانی است، افزود: در این جلسه تاکید شد که باید با افراد خاطی برخورد قانونی صورت گیرد.
آقای خضریان گفت: برای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مسجل شد که برخی از این فیلم‌ها از شرایط زندان است و موضوع امنیت دوربین‌ها باید دقیقاً بررسی شود.
وی افزود: مسئله بعدی این است که فیلم‌هایی که منتشر شده فیلم‌های آرشیوی بوده و به نظر می‌رسد دسترسی به اصل دوربین‌ها انجام نشده است.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: در بررسی فیلم‌ها مشخص است که برخی از رفتار‌های زندانبانان قابل تأمل می‌باشد و باید مورد رسیدگی قرار گیرد.
آقای خضریان همچنین گفت: نماینده دادستان اصل موضوع را از نظر قضایی پیگیری می‌کند و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس هم به موضوع روند و علت این رفتار‌ها ورود می‌کند.
وی افزود: نحوه آموزش زندانبانان، رفتار با زندانیان و مشاوره‌های روانشناسی مدنظر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بود.
آقای خضریان همچنین گفت: موضوع چگونگی دسترسی به فیلم‌هایی که منتشر شده و نفوذ در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: فیلم‌های منتشر شده آرشیوی است و سوال ما این بود که چرا باید با افراد خاطی در این موضوع پیش از این برخورد نشده است.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: این کمیسیون پس از بررسی‌های دقیق نظر کامل خود را در قالب یک گزارش ارائه خواهد داد.

 
 

مطالب پیشنهادی