11:35 1400/06/06
 

به گزارش مفتاح،  نعمت‌الله اکبری در خصوص بودجه مورد نظر گفت:  این رقم در سال جاری برای اتمام پروژه ابلاغ تخصیص شده اما هنوز در اختیار استان قرار داده نشده است. 

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از این رقم نقدی و ۷۰ درصد بصورت اسناد خزانه است اضافه کرد: بر همین اساس استاندار اصفهان در روزهای گذشته برای واریز این مبلغ کوشید اما هنوز محقق نشده است. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با بیان اینکه اینکه نصب فیلترهای تخصصی برای این پروژه پایان کار آن خواهد بود ادامه داد: پیمانکار اجرای این مرحله را به پس از دریافت پول موکول کرده است. 

به گزارش ایرنا، اکبری تصریح کرد: طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان پیشرفت خوبی داشته است و نصب فیلترها همواره از تاکیدات و الزامات شرکت آب و فاضلاب، دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت به شمار می‌رود. 

وی خاطرنشان کرد: این طرح قرار بود تا پایان تیر امسال به بهره برداری برسد اما به دلیل واریز نشدن مبلغ، کرونا و مشکل خود پیمانکار در آن زمان محقق نشد اما تا هفته‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید. 

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان مصوب پارسال پروژه سال قبل واریز و هزینه شد. 

طرح سامانه دوم آبرسانی اصفهان شامل تونل انتقال آب و تصفیه خانه موسوم به ' گلاب ۲ ' است و در صورت بهره برداری به‌عنوان طرح توسعه آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان به طول ۲۷ کیلومتر، آب دریاچه سد زاینده‌رود را به تصفیه‌خانه انتقال می‌دهد، این سامانه باید در اواسط دهه گذشته به بهره‌برداری می‌رسید اما هنوز این امر صورت نگرفته است.

هم اینک عمده آب شرب استان اصفهان از محل تصفیه خانه باباشیخعلی و نیز چاه‌های آب تامین می شود. پیش از این مدیران  شرکت آب و فاضلاب اصفهان به ایرنا گفته بودند که  این استان با کمبود چهار متر مکعب آب در ثانیه روبروست که به افت فشار و قطعی آب در شهرهای مختلف بویژه مناطق شرقی و شمالی اصفهان منجر شده است. 

مدیران آبفا نیاز آبی سامانه آبرسانی اصفهان بزرگ را (شامل ۵۶ شهر و ۳۸۰ روستا با حدود چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت) در پیک مصرف و تابستان ۱۶ متر مکعب بر ثانیه اعلام می کنند  و تاکید دارند که سامانه دوم آبرسانی به طور قطع باید به بهره برداری برسد و وارد مدار فعالیت شود.

مطالب پیشنهادی