11:25 1400/06/06
 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از به نقل از پایگاه خبری العهد،«شیخ علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان دیروز در خطبه‌های نماز جمعه درباره وضعیت عمومی لبنان و بحران‌های پیچیده این کشور اظهار داشت که حزب‌الله همه تلاش خود را برای حل مشکلات معیشتی و کاهش درد و رنج‌های مردم انجام می‌دهد و تصمیم به واردات سوخت از ایران نیز در راستای خدمت به مردم و برطرف کردن چالش‌های آنها انجام شده است.

وی افزود، تصمیم حزب‌الله برای واردات سوخت از ایران با انگیز‌ه‌های سیاسی نبوده و در چارچوب درگیری‌ها یا تسویه حساب‌های سیاسی قرار نمی‌گیرد؛ بلکه این تصمیم ناشی از انگیزه‌های انسانی و اخلاقی است، زیرا حزب الله هرگز محاصره و گرسنگی لبنان و ملتش را تحمل نمی‌کند.

وی در ادامه گفت، امکان ندارد که حزب‌الله در شرایط فروپاشی کشور و تحقیر مردم بیکار بنشیند و اقدامی نکند؛ اما این به معنای آن نیست که اقدامات حزب الله نتایج سیاسی ندارد. البته این کار با انگیزه‌های اخلاقی و انسانی انجام شده اما نتایج سیاسی نیز دارد که مهمترین آن شکست محاصره علیه ملت لبنان است که آمریکا به آن تحمیل کرده بود و همچنین واردات سوخت از ایران به معنای ضربه زدن به همه تلاش‌های ایالات متحده برای تسلیم کردن مردم لبنان است.

بیشتر بخوانید

  به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم این مقام حزب‌الله در یک زمینه دیگر اشاره کرد که آزادسازی منطقه «الجرود» از شر گروه‌های تکفیری در آگوست 2017 بدون وجود مثلث سه گانه ارتش و ملت و مقاومت ممکن نمی‌شد و در جریان این آزادسازی بار دیگر ثابت شد که این معادله سه گانه قادر به آزاد سازی زمین‌های لبنان و محافظت از آن است. در این آزادسازی همچنین مشخص شد که پیروزی، منطق مقاومت و مثلث ارتش و ملت و مقاومت معادله طلایی است.

شیخ دعموش درباره پرونده تشکیل دولت در لبنان اظهار داشت که مردم بهای سنگینی را برای تاخیر در روند تشکیل دولت می‌پردازند و مصلحت کشور در این است که طرف های مربوطه از امتیازات شخصی خود کوتاه آمده و به دنبال راه حل‌های سریع برای برطرف کردن موانع از مسیر تشکیل کابینه باشند.

وی در پایان تاکید کرد، ما در حزب الله از ابتدا درباره پرونده تشکیل دولت مسئولیت پذیر بودیم و همه امکانات را فراهم کردیم تا این امر هر چه سریعتر محقق شود.

انتهای پیام/

مطالب پیشنهادی