11:14 1400/06/06
 
 

مهلت طالبان برای تحویل سلاح و امکانات دولتی در کابلبه گزارش مفتاح وبه نقل از سرویس بین الملل­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از کابل ؛ طالبان ضرب الاجل یک هفته‌ای را برای تحویل دادن سلاح وامکانات دولتی توسط کارمندان سابق در کابل تعیین کرد.

«ذبیح الله مجاهد» سخنگو و رئیس کمیسیون فرهنگی طالبان در پیامی از کارمندان سابق خواست طی یک هفته با رضایت خود وسایط نقلیه، امکانات و تجهیزات دولتی را به طالبان تحویل دهند. درصورت تخلف برخورد قانونی خواهد شد.
طالبان، تجهیزات و امکانات دولت سابق را متعلق به بیت المال می‌داند و در صدد جمع آوری و استفاده از آنهاست. این در حالی است که از ۲۴ مرداد تاکنون که طالبان بر کابل مسلط شد هنوز دولت رسمی در این کشور تشکیل نشده است.
 
دیدار اعضای هئیت رهبری شورای علمای شیعه افغانستان با طالبان
مهلت طالبان برای تحویل سلاح و امکانات دولتی در کابلاعضای هیات رهبری شورای علمای شیعه افغانستان با رئیس کمیسیون سیاسی طالبان در کابل دیدار کرد.
«محمد اکبری» معاون شورای علمای شیعه افغانستان در این دیدار بر ضرورت برقراری امنیت، عدالت اجتماعی، تشکیل دولت فراگیر، اعتماد سازی و ایجاد آرامش روحی برای مردم تاکید کرد. وی با تاکید بر پرهیز از بازرسی خانه‌های مردم بر ضرورت برخورد قانونی طالبان با متخلفان و سوء استفاده کنندگان تاکید کرد.
«شهاب الدین دلاور» رئیس کمیسیون امور سیاسی طالبان نیز دیدار با اعضای شورای علمای اهل تشیع افغانستان را اولویت طالبان دانست و بر همبستگی و اخوت مذاهب اسلامی (شیعه و سنی) در افغانستان تاکید کرد. وی افزود: هیچ گروهی به تنهایی نمی‌تواند در افغانستان حکومت کند بنابراین لازم است برای تشکیل دولت فراگیر، همه گروه‌ها در نظر گرفته شوند. برای برقراری آرامش روحی در افغانستان باید همگی تلاش کنیم.

تعداد کشته شدگان انفجار‌های کابل به ۱۰۳ تن رسید
مهلت طالبان برای تحویل سلاح و امکانات دولتی در کابلتعداد کشته شدگان انفجار‌های بعدازظهر دیروز کابل به بیش از صد تن رسید.
براساس گزارش‌ها در دو انفجار انتحاری دیروز کابل حدود ۱۰۳ نفر کشته شده اند که از این تعداد ۱۳ نفر نظامیان آمریکایی است.
حدود ۱۵۰ نفر نیز در این انفجار‌ها زخمی شده اند.
داعش مسئولیت این انفجار‌ها را بر عهده گرفت.
این انفجار‌ها نخستین انفجار‌هایی بود که در دوازدهمین روز ورود طالبان به کابل به وقوع پیوست.
آمریکا و کشور‌های اروپایی همزمان با ورود طالبان به کابل از اعطای ویزا و اقامت به چندین هزار نفر از شهروندان افغان خبر داده بودند و اطراف فرودگاه شهر کابل در این روز‌ها شاهد جمعیت زیادی بود که خواهان خروج از افغانستان به وسیله آمریکایی‌ها بودند.
 

مطالب پیشنهادی