9:41 1400/06/01
 
 
به گزارش مفتاح وبه نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا باحضور سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: نیرو‌های مسلح از همان ابتدای شیوع بیماری وارد میدان شده اند و در حال حاضر در موج پنجم تمام توان و امکانات خود را به به کارگرفته اند.


سرادر مجتبی فدا افزود: سپاه در صدد سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون است.


او به فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج و سپاه در مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: نیرو‌های سپاه در منطقه زلزله زده سی سخت همچنان فعال و مشغول خدمات رسانی هستند.


فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) افزود: قرارگاه صاحب الزمان در رصد و کنترل بازار و مبارزه با احتکار فعال است و در این زمینه کشفیات خوبی به ارزش ۳۰۰ میلیارد تومان داشته است.

 

 

سپاه با تمام توان در میدان مقابله با کرونا در پیک پنجم

 

تامین روزانه ۱۶۰ تن اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی استان

استاندار اصفهان هم در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، تامین روزانه ۱۶۰ تن اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی را در استان از جمله خدمات ارائه شده به مراکز درمانی دانست وگفت: با همدلی و وحدت برای کنترل بیماری و کمک به کادر درمان تلاش می‌شود و باهمکاری بسیج ودیگر دستگاه‌ها روند واکسیناسیون در مراکز تزریق ادامه دارد.


عباس رضایی، سهمیه واکسن را کم درحالیکه درخواست دریافت واکسن را رو به افزایش دانست و گفت: در برخی موارد نیز به تجهیزات پزشکی نیاز است و درخواست می‌شود در این زمینه هم همکاری شود.

 

 

نبود واکسن برای تزریق نوبت دوم در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان: تست‌های مثبت روزانه کرونا در استان اصفهان به بیش‌از دو هزار تست رسیده است.
سپاه با تمام توان در میدان مقابله با کرونا در پیک پنجمدکتر طاهره چنگیز نیز در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، موجودی واکسن مورد نیاز برای تزریق در استان به شدت کم و تنها واکسن نوبت دوم را تامین دانست و گفت: ۲۶ درصد جمعیت این استان نوبت اول و ۱۰ درصد هم نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.
وی، ظرفیت تزریق روزانه واکسن در استان را ۱۰۰ هزار دور و ناکافی برشمرد و افزود: از امروز واکسن برای تزریق نوبت دوم نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تمام ظرفیت‌های مراکز درمانی این استان به بستری بیماران کرونایی اختصاص یافته بطوریکه در بیمارستان الزهرا در حال حاضر ۸۰ نفر در صف انتظار ورود به بخش مراقبت‌های ویژه هستند.
طاهره چنگیز، بستری و فوت سالمندان را با توجه به واکسینه شدن رو به کاهش بیان کرد و تاکید کرد: در این شرایط طرح شهید سلیمانی تقویت و با قدرت بیشتر اجرا شود.

امروز با حضور سردار سلامی چندین طرح بسیج در اصفهان بهره برداری می شود.

مطالب پیشنهادی