19:01 1400/05/02

به گزارش مفتاح وبه نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي"   بیان داشت: در پي شكايت یکی از شهروندان مبني بر اينكه مبلغ 60 ميليون ريال از حساب وي به صورت غير مجاز برداشت شده است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

وي افزود: شاکي در تحقیقات صورت گرفته بیان داشت طي تماس صوتي در واتس آپ فردی من را برنده سيم کارت با شماره رُند معرفي کرد که پس از جلب اعتماد، درخواست پرداخت مبلغ 200 هزار ريال از طريق لينک ارسالي جهت ارسال پستي سيم کارت کرد که پس از واريز وجه ناگهان متوجه شدم کل موجودي حسابم که 60 ميليون ريال بوده  برداشت شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامي استان عنوان داشت: در بررسي هاي اوليه مشخص شد، درگاه بانکي که شاکي از طريق آن اقدام به واريز وجه كرده است، درگاهي جعلي بوده که اطلاعات حساب بانکي شاکي را به سرقت برده است، نهايتاً کارشناسان با اقدامات تخصصي خود موفق به شناسايي فرد کلاهبردار مي شوند.

سرهنگ مرتضوي اظهار داشت: مجرمان سايبري به راحتي کاربران را براي ورود به اين درگاه هاي جعلي تشويق مي کنند، بنابراين کاربران با صفحاتي روبرو مي شوند که ادعا دارند سيم کارت يا شارژ رايگان ارائه و يا شما را برنده جوايز مختلف معرفي مي کنند، بيشتر اين لينک ها کاربران را به صفحات فيشينگ ارجاع مي دهد و کاربران در هنگام خريد به راحتي اطلاعات بانکي خود را در اختيار فيشرها قرار مي دهند.

رئيس پليس فتا استان گفت: از شهروندان می خواهیم در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي با ما در‌ ميان بگذارند.

مطالب پیشنهادی