بیش از ۴۰ درصد افراد میانسال و بزرگسال اهل کرواسی واکسن کرونا دریافت کرده‌اند این در حالی است که شواهد از کاهش تمایل مردم این کشور به انجام واکسیناسیون خبر می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گزارشات حاکی است که طی ۱۰ روز اخیر، بیماری کووید -۱۹ هر چند با سرعتی پایین، اما نسبت به گذشته بیشتر شیوع یافته است. مقامات محلی علت این رویداد را از یک سو به کاهش تمایل مردم به دریافت واکسن کرونا و از سوی دیگر به آغاز گردشگری‌های تابستانی نسبت داده‌اند. در این راستا، دولت بر ادامه روند واکسیناسیون تاکید بیشتری کرده و مدعی شده است اتوبوس‌های جدیدی برای انجام واکسیناسیون در خیابان‌های سراسر کشور به کار گرفته خواهد شد. وزیر بهداشت نیز در رسانه‌های اجتماعی از مردم خواسته است در حفظ سلامت خود بکوشند و نه تنها همچون گذشته به رعایت اصول فاصله‌گذاری بپردازند برای دریافت واکسن نیز اقدام کنند.

اتوبوس‌هایی که حامل پرسنل درمانی و واکسن‌های کرونا است، ابتدا در مناطق مسکونی کم‌جمعیت به واکسیناسیون مردم خواهد پرداخت سپس راهی کلانشهرهای سراسر کشور می‌شود. شهرستان ویروویتیتسا-پودراوینا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت، اولین منطقه از این کشور خواهد بود که اتوبوس‌ها در آن به واکسیناسیون مردم خواهند پرداخت.

جالب است بدانید که تمام مردم حاضر در روستاها و مناطق کم جمعیت از فرصت دریافت واکسن کرونا برخوردار خواهند شد و ملیت یا محل سکونت واقعی آن‌ها مورد توجه قرار نخواهد گرفت. در این راستا، مقامات ادعا کرده‌اند که هیچ ممنوعیتی برای تردد مردم از سایر نقاط کشور و حتی جهان به این مناطق اعمال نخواهد شد و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر کافی، خواه برای دریافت واکسن کرونا یا گردشگری، به این شهرها سفر کنند.

شهروندان کروات می‌توانند بدون پیمودن مسیرهای طولانی، در انتظار ورود اتوبوس‌های حامل پرسنل درمانی بمانند تا در نزدیکی محل سکونت خود، واکسن کرونا دریافت کنند.

تدابیر کرواسی برای ترغیب مردم به دریافت واکسن کرونا

مطالب پیشنهادی