پارنو، شهری کوچک در کشور استونی، تا سال ۲۰۲۳ میزبان پلی بسیار زیبا خواهد بود که به علت شباهت خود به یک قوی در حال شنا " پل قو" نامیده شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هفته گذشته شهردار پارنو در یک مصاحبه مطبوعاتی از آغاز پروژه‌های جدید برای احیا و زیباسازی این شهر تا چند سال آینده خبر داد. در این راستا، سرعت بخشیدن به ساخت پل قو، یکی از مهم‌ترین اهداف وی به شمار می‌رود که قرار است تا سال ۲۰۲۳ تکمیل شود. این پل از طراحی بسیار منحصر به فردی برخوردار است و ظاهری شبیه به یک قوی در حال گشودن بال‌های خود دارد.

زیباسازی پارنوی استونی با احداث پل قو

احداث پل قوی پارنو از اوایل پاییز سال جاری آغاز خواهد شد و قرار است تا تابستان ۲۰۲۳، مسیری زیبا به طول ۳۶۴ متر بر فراز آب‌های شهر قرار گیرد. تا پیش از این تنها دو پل قدیمی در شهر ساحلی پارنو وجود داشت این در حالی است که ساکنان شهر به مدت بیش از ۲۰ سال، به طور مکرر خواهان احداث پلی جدید شده بودند به همین دلیل سال گذشته شهردار، رقابتی بین معماران برجسته کشور برگزار کرد تا به طراحی سومین پل شهر بپردازند. در نهایت، گروهی از معماران خوش ذوق کشور، با الهام از قوهای در حال شنای آب‌های زوریخ سوئیس، پلی به شکل همین پرنده طراحی کردند و توانستند جایزه ایده برتر رقابت را از آن خود کنند.

زیباسازی پارنوی استونی با احداث پل قو

شهردار پارنو از تخصیص هزینه یک میلیون یورویی برای مراحل اولیه احداث پل خبر داده است با این حال اعلام کرده که تکمیل آن، مستلزم صرف بودجه بسیار بیشتری است. دولت استونی نیز از اعطای ۶. ۸ میلیون یورو کمک هزینه برای تکمیل پل قو خبر داده، این در حالی است که شهردار در نظر دارد هشت میلیون یوروی دیگر را از بودجه سال آینده شهر تأمین کند.

مطالب پیشنهادی