15:32 1400/03/04

به گزارش مفتاح وبه نقل از پايگاه خبري پليس، سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي"  گفت : يکي از شگردهاي مجرمان سايبري براي نفوذ به حريم خصوصي کاربران و سرقت اطلاعات بانکي آنان، انتشار لينک‌هاي جعلي (فيشينگ) در قالب ارائه بسته اينترنت رايگان در شبکه هاي اجتماعي است.

اين مقام انتظامي افزود: لينک معرفي شده دانش‌آموزان را به يک درگاه بانکي جعلي هدايت کرده و پس از دريافت اطلاعات بانکي آنان، اقدام به برداشت وجه از حساب کاربران به صورت غيرمجاز مي‌کند.

وي بيان داشت: به پيام هاي دريافتي از سوي افراد ناشناس، به هيچ عنوان اعتماد نکرده و بر روي آن کليک نکنيد و هنگام واريز وجه با استفاده از درگاه‌هاي پرداخت الکترونيکي پروتکل‌هاي امنيتي، آدرس صحيح درگاه بانکي مورد نظر، اطلاعات تماس با ما در سايت و نماد اعتماد الکترونيکي را به طور کامل بررسي کرده تا در دام کلاهبرداران سايبري قرار نگيريد.

سرهنگ مرتضوي به شهروندان هشدار داد: با توجه به اينکه سرقت اطلاعات کارت هاي بانکي توسط مجرمان از طريق اپليکيشن شاد نيز صورت مي گيرد، معلمان و دانش‌آموزان جهت نصب و به روزرساني اپليکيشن شاد حتماً به سايت وزارت آموزش و پرورش به آدرس اينترنتي https:‎//medu.ir مراجعه کنند و به پيام‌هايي که عموما با مضامين نصب و تبليغ نرم‌افزارها بويژه در کانال‌هاي تلگرامي منتشر مي‌شوند توجه نکنند.

وي خاطر نشان کرد: شهروندان مي‌توانند آخرين و به روزترين آموزش‌هاي لازم درخصوص استفاده صحيح از ظرفيت‌هاي فضاي مجازي را از طريق سايت پليس فتا به نشاني اينترنتي www.cyberpolice.ir دريافت کنند.

مطالب پیشنهادی