10:46 1400/02/27

 

به گزارش مفتاح، شرکت توانیر یکی از شرکت های دولتی است که  نیروهای زیادی به صورت شرکتی قراردادی و حجمی در آن مشغول به کار هستند و سالهاست بلاتکلیف رهاشده اند. این نیروها به دلیل تبعیض های فراوان در پرداخت حقوق ومزایا ، امکانات و بی عدالتی موجود در شرکت توانیر، شکایات متعدد واعتراضات زیادی داشتند. مسئولان وزارت نیر اما برای حل کردن مشکل 21 هزار نیروی تعیین تکلیف نشده، پیشنهاد برگزاری  ازمون را داده اند که قرار است با این آزمون تنها 3 درصد نیروها به کار گرفته شوند.

تعین وضعیت تعداد محدودی از این نیروها باعث اعتراض این نیروها شده است. به همین علت  تعدادی از کارکنان شرکت توزیع برق در 19 اردیبهشت اعتراضی مسالمت آمیز برای لغو آزمون استخدامی از سوی شرکت توانیر و حذف شرکت‌های واسطه پیمانکاری و همسازان سازی حقوق بار دیگر مقابل مجلس شورای اسلامی  داشتند و اعتراض خودشان برای برگزاری این آزمون که حقوق بسیاری از نیروها را نادیده گرفته است، را به گوش نمایندگان رساندند. ، تجمع کردند.

 این درحالی است که با توجه به وضعیت نارنجی استان ها و شیوع ویروس کرونا شرایط برگزاری به صورت حضوری امکان پذیر نیست، اما وزارت نیرو با اصرار بر برگزاری آزمون از نیروها می خواهد برای حضور در آزمون آماده باشند.

شرکت توزیع برق استان پاسخگو نبود

خبرنگار مفتاح برای پیگیری موضوع  با مسئول منابع انسانی شرکت توزیع برق استان، تماس گرفت اما متاسفانه ایشان پاسخگو نبودند و از پاسخ به سوالات خبرنگار مفتاح برای روشن شدن وضعیت این نیروها و علت برگزاری آزمون در شرایط موجود امتناع کردند. استان اصفهان بیش از 1000 نفر نیروی بلاتکلیف با سوابق مختلف دارد. 

طبق نامه صادر شده توسط توانیر برای برگزاری آزمون باید ستاد استانی مجوز لازم را صادر کند. مهندس غلامی، سخنگوی ستاد کرونا درباره صدور مجوز برای برگزاری آزمون توزیع برق در پایان هفته به خبرنگار مفتاح گفت:  تا کنون مجوزی برای برگزاری هیچ آزمونی داده نشده است و برای این آزمون نیز، مجوزی صادر نشده است. مسئولان برگزاری  باید مدارک ارائه کنند تا در ستاد مورد بررسی قراربگیرد که تا کنون مدرکی ارئه نشده است.

 

 

بیشتر بخوانید

https://www.farsnews.ir/news/14000219000630

https://bakhabarbash.ir/news/

 

نیروهای شرکتی وحجمی شرکت توزیع برق در اعتراض برگزاری آزمون تبدیل وضعیت نیروها بیانیه ای نیز صادر کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

داستان بی مهری وزارت محترم نیرو بر کارکنان شرکتی و حجمی شرکت های توزیع نیروی برق، صحبت یک روز و دو روز نیست، سالهاست نیروهای شرکتی و حجمی شرکت های توزیع برق در نهایت لیاقت و شایستگی، تعهد و تجربه مورد استثنایی ترین کم لطفی ها و بی توجهی های وزارت نیرو راءسا شخص وزیر محترم نیرو قرار گرفته اند.

سالها تلاش و پیگیری برای تبدیل وضعیت این نیروها پاسخی از طرف وزارت خانه متبوع نداشت، تا اینکه آئین نامه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی توزیع برق، در کمال تشکیک و تردید دست اندرکاران امر ابلاغ گردید، تعلل یکساله در نحوه ی اجرای آئین نامه مربوطه، نشان از:

* شتاب زدگی در تدوین آئین نامه

* تنقیص عملی آن

* سردرگمی و بی برنامگی عاملین اجرا

و در نهایت بیانگر یک عملکرد غیرمهندسی شده است.

نابلدی ها به اینجا ختم نشد؛ " تبدیل وضعیت با آزمون"؛ خبری که انگشت اتهام متخصصین امر را مجددا به سمت وزارت نیرو نشانه گرفت، که این آئین نامه صرفا تبلیغاتی و آزمون حاکی از آن فرمالیته و نمایشی و سهمیه های قطره چکانی اختصاص یافته به شرکت های توزیع اجحاف بی حد وحصر و مطلق بر این قشر خدوم می باشد.

- عدم توجه به اجماع نظر قاطبه ی نمایندگان محترم مجلس در خصوص تصحیح آیین نامه فوق الذکر،

- بی توجهی به درخواست های مکرر ۲۱۰۰۰ نیروی شرکتی و حجمی شرکت های توزیع مبنی بر تعلیق زمان آزمون در ایام بحرانی کرونا نمونه های مستظهر ادعای فوق است.

 

- وزارت محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

- جناب آقای دکتر نمکی- وزیر محترم بهداشت

- ستاد ملی مبارزه با کرونا

- مدافعان سلامت و کادر درمان خسته از بی مبالاتی ها و ساده انگاری ها

مصادف شدن زمان آزمون فوق با ایام دهشتناک کرونا و عدم توجه مجریان امر به تعلیق و تعویق آن، شرکت کنندگان را به آزمون مرگ فرا می خواند.

شوربختانه آنکه " تعداد کثیری از شرکت کنندگان در ازمون هم اکنون درگیر این بیماری بوده"  و قرار است با این وضعیت در این آزمون تحمیلی حضور یابند که فرجام آن انتشار زنجیروار این بلاء ویرانگر است.

از متولیان سلامت تقاضا داریم تبعات و عواقب شوم و فاجعه بار این تجمع بزرگ را به مسئولین امر گوشزد و تصمیم قاطع مبنی بر تعلیق آن را در ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام نمایند.

 

- بزرگان صلاح و سداد جامعه

-اصحاب محترم رسانه، مطبوعات و خبر

بدون شک ما در رسیدن به بناء آرمانی و اصلاح مدیریت ها و ریشه کن کردن استئثارها،  به روشنگری و پیگیری های پرتوان و پراثر شما نیازمندیم.

از جایگاه رفیع اصحاب قلم و رسانه و خبر، متوسلا خواستار نشر و پیگیری مجدانه و مسئولانه ی دغدغه ها و نگرانی های این مصادفت نافرجام هستیم.

 

- جناب آقای اردکانیان

وزیر محترم نیرو

نیروهای شرکتی شرکت های توزیع از رهگذر سیاست های ناعادلانه ی وزارت نیرو تا به اکنون متتبع ضایعه ای بس جبران ناپذیر شده اند، روا نیست هم اکنون، صرف نگرش های تحمیلی و یک جانبه؛ سلامتی و جان این عزیزان مورد تعدی و تجاوز قرار گیرد.

جناب وزیر

حال که مدیریت حضرتعالی تحت مدیریت آزمونی سخت قرار گرفته هست، امید می رود تعلق خاطر خود، به نظرِ برامده از خرد جمعی را به بهترین وجه ممکن به نمایش گذاشته و ارج نهادن به سلامتی زیرمجموعه ی خدوم خود را عملا نشان دهید که همانا  " تعلیق و تعویق زمان آزمون تبدیل وضعیت" تا برگشت شرایط عادی می باشد.

نیروهای شرکتی و حجمی شرکت های توزیع نیروی برق سراسر کشور

 

مطالب پیشنهادی